otázka
Mimi
Dobry den prajem,
chcela by som sa opytat na nasledky uzitia extasy alebo kokainu v obdobi kedy sa uzivaju aj antidepresanty. Ako ovplyvnuju drogy AD? Priklad: uzivam antidepresanty 2 mesiace a kazdy druhy vikend uzijem jednu tabletku extasy. Nakolko je to nebezpecne z fyzickeho hladiska?
Dakujem pekne za odpoved!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
všechny výše zmíněné kombinace (tedy i kombinace XTC a AD) jsou vysoce rizikové, a to i při jednorázovém užití. Následky mohou být fatální. Vysvětlit podrobně, k čemu v těle dochází a co vše XTC a AD ovlivňují (jaké receptory v mozku, co to pak má za následek) a co se tedy může stát, je na samotný odborný článek. Velké dávky XTC samotné, smrtelné nejsou, nicméně kombinace AD s XTC smrtelná může být.
Ideální je před užitím XTC dostatečně dlouho dopředu AD vysadit. V případě frekvence, kterou uvádíte, tj. 1x za 14 dní užívání XTC, je rozumnější užívat pouze jednu z uvedených látek - pokud mohu doporučit, pak raději AD.
Samozřejmě se Vám může stát, a možná i stalo, že jste AD a XTC zkombinovala a nestalo se nic nepříjemného. To Vám ovšem nezaručí, že se to nestane příště.
Konečné rozhodnutí je na Vás, ale doporučení je jasné - nekombinovat!
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.