dcera
bonbon
dobry den,mam 19letou dceru ktera nekolik let bere pervitin,zacala snupanim a ted si picha.uz byla jako nezletila v zarizeni na leceni pro mladistve v dobrichovicich.po navratu odesla z domova,nedochodila ani jeden prvni rocnik pak se vratila domu s ni se k nam nastehoval i jeji pritel.oba jsou zavisli,podminka byla ze budou chodit do prace a dodrzovat urcita pravidla.v cervnu prestli hodit do prace a tak jsem jim rekla at se odstehuji coz melo velice bourlivou odezvu za dva dny se rozesli a doslo k autonehode kdy dcera malem prisla o nohu,operovali ji pres mesic byla v nemocnici.celou dobu byla v poradku rekla ze se pokusi s tim skoncit...vratila se domu a za tyden se k nam proti me vuli nastehoval jeji novy pritel ktery je zavisly...dochazi s dcerou k hadkam apod...ten clovek vubec na nic nereagujevse za nej vyrizuje a hada se moje dcera...navic si zacala pichat a prestala dochazet na rehabilitaci a ani necvici hrozi ji ze uz nikdy nebude chodit ale je ji to jedno...musela jsem na 5dnu odjet a doma zustala ona,jeji pritel a moje dve deti 25 a 26roku se kteryma se dostala do konfliktu a z bytu odesla ze se stehuje...nkolikrat jsem s ni kdysy mluvila na tema komunita myslim ze by tuto formu leceni prijala...chtela jsem se zeptat na moznosti prijeti a dalsi podrobnosti...jsme z prahy...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Chápu, že jste ve složité situaci a že byste chtěla dceři pomoci, jak co se týče léčby drogové závislosti, tak v tom, aby dodržovala předepsanou rehabilitaci a její zdravotní stav se zlepšil. Nevím, jak dopadl konflikt dcery s Vašimi staršími dětmi, zda se dcera (předpokládám spolu se svým přítelem) nakonec definitivně odstěhovala nebo ne. Pokud jste s ní v kontaktu, resp. u Vás nadále bydlí, a byla by přístupná tomu, že by nastoupila do léčby, tak Vám můžu doporučit kontakty, kam by bylo možné se obrátit. V Praze existují kontaktní centra pro uživatele drog, kde by jí ohledně léčby poradili, doporučili nejvhodnější zařízení a pomohli léčbu zprostředkovat. Může tam zajít nezávazně, anonymně a poskytované služby jsou bezplatné. Můžete ji podpořit v tom, aby si tam sjednala schůzku, případně ji tam můžete doprovodit.
Zároveň Vám můžu doporučit i kontakt na zařízení, kde se věnují rodičům a blízkým závislých, kde byste mohla situaci zkonzultovat a získat potřebnou podporu, kterou nyní jistě potřebujete.
K popisované situaci mě ještě napadá, že pokud u Vás dcera opět bydlí i společně se svým přítelem, který je tam proti Vaší vůli, tak samozřejmě není Vaší povinností jeho pobyt v bytě či domě trpět. Pokud byste se o tom chtěla poradit a zjistit, jak v situaci nejlépe postupovat, tak je možné se obrátit na Právní poradnu A. N. O., kde se zabývají právní pomocí lidem, kteří se dostali do konfliktu se zákonem v souvislosti s užíváním drog a jejich rodinám a blízkým.
Všechny kontakty uvádím níže, služby uvedených zařízení jsou bezplatné.
Přeji hodně štěstí.
Praha 5, Kontaktní centrum
Sananim, o. s.
Na Skalce, Praha 5, 150 00
telefon: 283872186
Tomáš Vejrych
http://www.sananim.cz
Praha 5, Kontaktní a poradenské centrum závislostí STAGE 5
Progressive o. s. Po, Út, So, Ne 13 -18 hod; St, Čt, Pá 10 - 18 hod
Mahenova 4, Praha 5, 150 00
telefon: 257217871, 605319926, 736183025
Bc. Ilona Šulcová, DiS.
http://www.progressive-os.cz
Praha 1, Nízkoprahové středisko - kontaktní centrum
Drop In, o. p. s.
Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00
telefon: 222221124, 222221431 (nonstop)
Mgr. Martin Titman
http://www.dropin.cz
Praha 2, Občanské sdružení Anima pro péči o rodiny závislých
psychoterapeutické zařízení
Apolinářská 4a, Praha 2, 128 00
telefon: 224968238
Jiří Kokrda
http://www.anima-os.cz
Praha 3, Právní poradna
A. N. O. - Asociace nestátních organizací
právní pomoc v otázkách drogové problematiky
Koněvova 95, Praha 3, 130 00
telefon: 222582932, 736760701
http://www.asociace.org