ex bere pervitin :(
gramik
Dobry den. Je mi 25let, měl jsem 6měsícní vztah s holkou, kterou jsem znal na základní škole. Jednoho dne me podvedla a sdelila mi to. Rozesli jsme se a já se ted dozvedel že ona je smažka. Hulí (to jsem vedel) , ale take perník. Ihned zacala chodit s klukem, o kterym kazdy rika ze dodava drogy a sam je na perníku. Chtel bych ji nejak pomoci, ale vubec nevim jak na to. Navic nas vztah skoncil ze jsem ji rekl ze je devka a ona me taky ostre slova a ted spolu nemluvime..Styka se s badnou asi 8lídi, kteří mají ruzne vecírky na byte a tam si dávají. Tyto informace vim od vice lidi, takze budou asi pravdive. Jezdila hodne po festivalech atd...hodne pila., takze vse k tomu smeruje ze je to pravda..prosim o radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
abych řekla pravdu, moc možností nemáte. Komunikace je v těchto případech jediný možný nástroj, pokud spolu nemluvíte, je to opravdu hodně těžké. Navíc, pokud ona sama je se svým životem spokojena, těžko Vy za ni budete něco měnit. V první řadě byste si měl uvědomit, že Vy za její současný život nenesete žádnou odpovědnost, je to její volba a její rozhodnutí.
Umím si předsatvit, že Vám to je líto a rád byste pomohl, ale pokud závislá osoba nemá sama snahu o pozitivní změnu, nikdo jiný to bohužel udělat nemůže.
Pokud byste chtěl, můžete si o tom více popovídat v osobním kontaktu. Netuším kde žijete a zda-li Vám je např.dostupná Praha, pokud ano, můžete se obrátit na tuto poradnu, která se specializuje na blízké osoby uživatelů.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 737-268 527
Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
web : www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR )
Nebo se můžete podívat na www.drogy-info.cz zadat mapu pomoci, dle příslušného kraje, města, vyhledat Kontaktní centrum, ktzeré by Vám bylo nejblíže a využít poradeských služeb pro blízké osoby. Veškeré služby jsou bezplatné, nezávazné a také monou být anonymní.
Mějte se hezky.
S pozdravem M.K.