Problém
StreeTArT
Ahoj potřeboval bych poradit..v místě mého bydliště se vyskytuje několik osob, které v drogách jedou ve velkém, ale jde o to že sebou stahují moje kamarády. Zkazili jich tím už docela hodně a já nevím jak je od toho odradit sem opravdu zoufalý :( snad už mě za to i zavrhli ale neztracím naději a věřím že se to změní. Začalo to u trávy a teď po nich nalézám použitý jehly. Co byste dělali na mém místě? Vypustit je z hlavy jako odpověď neberu :)) děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
vypustit to z hlavy jako odpověď neberete, ale věřte, že k tomu jednou sám dojdete...
Chápu, že je dost nepříjemné dívat se na propad blízkých a schopných lidí. Umím si představit jak je to pro Vás těžké, skličující...netuším zda je Vám dostupná Praha - jestli ano, můžete se obrátit na tuto poradnu, která se specializuje na poradenství a pomoc právě osobám blízkým uživatelů nelegálních drog. A více Vaše současné pocity, zároveň možnosti ( i když jsou dosti omezené ) probrat v osobním kontaktu.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739-268 527
kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
web : www.sananim.cz (zadat poradna pro rodiče PPR )
provozní doba : Po až Pá 9.00 - 19.00
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy - v její zadní části, je třeba se nejdříve během provozní doby s poradnou spojit a dohodnout termín konzultace. Veškeré služby jsou bezplatné. Pokud pro Vás Praha dostupná není, můžete se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, která bývají ve větších městech a také ve svých službách poradenství blízkým osobám nabízí. Můžete se podívat na www.drogy-info.cz zadat mapu pomoci a dle příslušného kraje, města a formy pomoci vyhledat odborné zařízení, které Vám je nejblíže. Tyto poradenské služby jsou také bezplatné, nezávazné a mohou být i anonymní. Tak to zvažte.
Zatím se mějte pěkně a zbytečně se netrapte, Vaše odpovědnost to opravdu není a rozhodně na životech kamarádů nenesete žádnou vinnu. Je to jejich volba a jejich rozhodnutí. I když vím, že to snadné není.
S pozdravem Markéta Kordová