drogová závislost
Barbora
Dobrý den,mám závislou dceru na pervitinu,její 19 let a léčbu odmítá.Byli jsme již donuceni ji vyhodit z domova.Je nějaká možnost k léčbě v nějakém zařízení bez jejího souhlasu,evidentně to nezvládá a já nechci čekat,než si ublíží tím nejhorším způsobem.Děkuji za brzkou odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
asi Vás moc nepotěším, ale léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou. Navíc dcera je dospělá, za sebe odpovědná. Nařízení soudní léčby se ukládá pouze vyjímečně, má své přesné postupy a zpravidla problém zdaleka neřeší, jelikož celá léčba je založena na spolupráci a motivaci. Pokud závislá osoba dostane léčbu nařízenou, spolupráce je nulová a samotná hospitalizace trvá pouze po dobu akutního ohrožení ( jak své nebo další osoby ).
Chápu, že Vám není lhostejný život dcery a také si umím představit, jak je to pro Vás težké. Doporučila bych Vám návštěvu odborného zařízení. Pokud Vaše dcera není zatím ve stadiu, kdyby ona sama měla zájem a chuť spolupracovat, můžete Vy, jakožto blízké osoby, využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky, které zařízení specializující se na léčbu závislostí ve svých službách také nabízí. V osobním kontaktu byste měli více prostoru probrat Vaši současnou situaci a můžete se poradit jak vhodně postupovat dále, jak třeba i lépe dceru motivovat k nějaké pozitivní změně.
Pokud nám napíšte jaká města by pro Vás byla dobře dostupná, můžeme Vám vhodné zařízení v místě bydlište vyhledat a doporučit. Zkuste o tom popřemýšlet.
Poradenské služby jsou bezplatné, nezávazné a lze jich využít i anonymně, záleží na Vás.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem M.K.