jak škodí pasivní kouření dítěti
ilona
dobrý den, mám dotaz. má kamrádka má syna 5let, ona nělikrát denně kouří trávu, její syn je skoro pořád u toho, škodí mu to ? co můžu udělat, myslím že to v pořádku není ale nevim co mám dělat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pasivní kouření chlapečkovi určitě škodí, podobně jako pasivní kouření běžných cigaret. Neméně velký problém bych ale viděla v tom, jak marihuana ovlivňuje psychiku jeho matky a její chování vůči němu. Vy v tom moc udělat nemůžete, kromě toho, že jí na tyto škodlivé vlivy budete upozorňovat. Je dospělá, za dítě má zodpovědnost ona. Pokud byste měla pocit, že tím dítě nějak výrazně trpí (tedy ani ne tak kouřem, ale spíš její závislostí), pak by bylo samozřejmě na místě upozornit sociální pracovnici. To ale až v případě, že byste měla o dítě a jeho prospívání strach a Vaše kamarádka by nereagovala na žádné upozornění z Vaší strany. Takové případy zanedbávání péče se obvykle týkají spíše uživatelek drog typu pervitin nebo heroin nebo žen závislých silně na alkoholu, kdy jde dítěti opravdu o fyzické i psychické zdraví. Věřím, že toto není ten případ a jde spíše o to, aby si kamarádka uvědomila, že když už opravdu musí kouřit (je otázka, k čemu je to pro ni tak důležité, nejde už zřejmě o pubertální experimentování), měla by to dělat alespoň bez přítomnosti dítěte.