peníze a marihuana
handulka
Ráda bych se zeptala co dělat v případě když nám vlastní syn bere doma peníze a kouří marihuanu.Chtěli bychom tuto problematiku podchytit a řešit dokud je ještě čas

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě je dobré začít situaci řešit co možná nejdříve. V první řadě by bylo na místě se synem si otevřeně promluvit o jeho chování. Měl by od Vás dostat jasnou zprávu, že kradení peněz a užívání drog je pro Vás neúnosné. Také byste si měli stanovit, co se stane, když tato pravidla opět poruší. Není to vůbec jednoduché vyjednávání, protože dospívající děti obvykle nespolupracují a takové zákazy poruší téměř okamžitě. Vy pak musíte dodržet, co jste stanovili, proto "trest" musí být splnitelný (např. odebrání kapesného, zákaz chození ven na určitou dobu apod.). Každý případ je ale hodně individuální. Doporučovala bych Vám proto navštívit odborníka, který by s Vámi probral co už jste zkusili, jaké jsou možnosti, jak byste měli pokračovat. Je možnost jít někam společně se synem. Pokud ho ale vezmete na první konzultaci, riskujete, že k ničemu nedojdete a syn bude mít pocit, že už své splnil a příště s Vámi nepůjde. Lepší by možná bylo vyhledat odbornou pomoc sami a nejprve se připravit na to, co byste vůbec po synovi chtěli a co očekáváte od společného sezení.
Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, napište lokalitu, ráda Vám kontakt zašlu.