Pervitin
Irosis
Dobrý den,mám problémy se synem.Synovi je 21 let a pervitin bere zhruba 4 roky.Před měsícem se mi vrátil z vězení kde si pobyl půl roku a to samozřejmě kvůli drogám. Seděl tam za drobné krádeže.Opět jsem mu pomohla a našla mu práci samozřejmě tam vydržel do první výplaty a už je zase nezvěstný. Je to pořád dokola. Já nemám pevnou vůli vždycky říkám že se na něho vykašlu a už mu nepomůžu, ale když ho náhodou potkám ve městě v zuboženém stavu rve mi to srdce a zase udělám pro něho vše co je v mých silách. Léčila jsem se u psychiatra téměř rok, protože jsem se nemohla smířit se synovou situací. Rozvedla jsem se s manželem ten totiž odmítal cokoli řešit, našla jsem si přítele který synovi též několikrát pomohl.S přítelem se nám narodila krásná dcera které je osm měsíců. Myslela jsem si že syn se dá dohromady už kvůli mě i jeho sestře.Já bláhová. A tolik se na malou těšil až ji uvidí, po propuštění z věznice bydlel u nás a často si s ní hrál a choval ji.Myslela jsem že ho to nakopne žít normální život. Několikrát v minulosti jsem mu vyřizovala léčení a zbytečně. A i teď po propuštění z vazby opět jsem mu navrhovala léčení a říkal a samozřejmě sliboval že do toho už nikdy nechce spadnout že ty čtyři roky stačili. Zase jsem ho začala podporovat a dokonce jakmile dostal výplatu tak mi dluh který u mě měl za ten měsíc po propuštění vrátil.Byla jsem strašně šťasná že už je to všechno O.K. Bohužel není, už dva dny mi nezvedá telefony a na sms nereaguje.Nevím co mám dělat chtěla bych se od něho odprostit aby mě zase nestáhl dolů, už kvůli dceři o kterou se musím starat nechci už brát antideprsiva.Předem děkuji za jakoukoli odpověď. Irena

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dostala jste se opravdu do velmi těžké situace. Určitě je potřeba kvůli dceři - ale nejen kvůli ní - nějak zásadně změnit přístup k synovi. Bohužel si procházíte opakovanými pokusy a opakovaným zklamáním, stejně jako mnoho dalších rodičů. Někdy je vězení tím zlomem, který pomůže, někdy ani to nepomáhá. Chápu, že je strašně těžké nepomoci synovi, když ho vidíte zbídačeného na ulici. Snad by pro začátek Vaše pomoc ale mohla mít nějaké podmínky, nějaké limity. Každý případ je hodně individuální a je těžké psát obecné rady. Bylo by lepší, kdybyste sama navštívila osobně odborníka, který se zabývá závislostmi a udělala s ním plán, jak syna přimět ke změně a hlavně jak ochránit svoji rodinu, a to nejen dítě, ale třeba taky vztah s partnerem. Takový plán pravděpodobně bude znamenat i některé kroky, které se bojíte udělat, ale vždy se dá najít nějaký kompromis, tak aby Vám to nebylo úplně proti srsti a zároveň se dal očekávat nějaký posun. Někdy jde opravdu o drobnosti, hranice, pravidla, jiný způsob komunikace, které ale nemůžete už po těch letech sama vidět a je potřeba pohled někoho zvěnčí.
Pokud byste potřebovala, napište lokalitu, ráda Vám pošlu nějaké kontakty.
Přeji hodně sil a držím palce, ať to zvládnete!