pervitin
Mila
Dobrý večer,
kamarád teď čerstvě přestal užívat pervitin, a to šňupal každodenně. Je to týden co je čistej a podrobí se i léčení. Ale na co bych se chtěla optat, je to, jestli absťák provází sebelítost a omlouvání se všem a jestli je to myšleno opravdu upřímně nebo z něho mluví ještě drogy a jak dlouho absťák přetrvává.
Díky Milka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Při vysazení pervitinu se neprojevují typické abstinenční příznaky fyzického rázu jako u heroinu (při odvykání od pervitinu se objevuje spíše velká únava jako důsledek předchozí nepřirozené stimulace organismu drogou). Co se týče psychických příznaků, je prvních pár dní po vysazení typická únava, vyčerpání, mohou se objevit různé a dosti individuální psychické potíže. Nicméně sebelítost a omlouvání se druhým není tedy úplně "abstinenční příznak" - spíš se jedná o to, že si kamarád zřejmě za střízliva, byť abstinuje týden, uvědomil, že svým blízkým asi v době užívání ublížil. Což si zřejmě neměl kdy a jak uvědomit, dokud bral. Částečně to asi také dělá i pro to, aby si zajistil (opětovnou) náklonnost svých blízkých, protože teď potřebuje podporu a snaží se, aby mu ostatní zas důvěřovali. Což ale bude zřejmě běh na dlouhou trať, jak už to tak u dlouhodobých uživatelů bývá. Stejně jako s jeho abstinencí. Týden je dobrý základ, ale rozhodně by neměl mít pocit, že má vyhráno. To se nedá říct ani po několika měsících.
Proč Vás to vlastně tolik zajímá?