rada
Ivca
Dobrý den,
již jsem sem jednou psala, že jsem během dvou měsíců potkala člověka, s kterým mi bylo hrozně moc dobře, ale byl to člověk, který v minulosti bral pervitin a i zdřejmě v tajnosti během těch našich dvou měsíců. Pak na čas, kterej profetoval zmizel a teď se po měsíci a půl ozval a chce ode mě odpuštění. Já mu to odpustím, ale už s ním nechci mít nic společného, což jsem mu řekla. Vyhledal už odbornou léčbu a od pondělka bude někam zacházet...byl za drogy i trestně odsouzenej, kde si léčením prošel a stejně mu to nepomohlo, takže nevěřím že mu to pomůže teď. Já bych mu chtěla pomoct, podpořit ho, ale nedokážu se na něj podívat natož mluvit. Ty první týdny co zmizel, jsem z toho byla hodně na dně, ale odeznělo to a teď mě to docela zas stresuje a potřebuju nějakou radu, jak se zachovat.Jestli s ním komunikovat nebo se uzavřít a nemluvit s ním vůbec. Třeba i co jemu prospěje. Ale stačí mi prozatím rada tady a ne, abych vyhledala nějaké centrum.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás nemilá situace a že si s ní nevíte úplně rady. Bylo Vám s ním nějakou dobu dobře, ale zjistila jste, že nejen v minulosti užíval pervitin, pak zmizel, Vy jste z toho byla špatná, ale už jste se z toho dostala, a teď Vás to znovu stresuje a nevíte, jak z toho ven. Jak jste sama napsala "Já mu to odpustím, ale už s ním nechci mít nic společného". Není Vaší povinností s ním být v kontaktu ani mu jinak pomáhat. Pokud se rozhodl nastoupit do léčby a něco se svým životem dělat, je to v pořádku a je to jeho rozhodnutí. Pokud Vy se rozhodnete s ním už dál nekomunikovat, je to také Vaše rozhodnutí. Píšete, že byste ho chtěla podpořit a pomoci mu, ale zároveň píšete "ale nedokážu se na něj podívat natož mluvit". Mám pocit, že pokud byste s ním udržovala kontakt, tak tím sobě ani jemu neprospějete a uděláte to jen proto, že je Vám ho líto a to asi není to, co by mu pomohlo. Možná je pak lepší nechat pomoc na těch, kdo v rámci léčby pomáhají profesionálně. Pokud mohu mít radu - zkuste si jen po sobě pořádně přečíst to, co jste napsala... najdete odpověď. Přeji hodně štěstí.