Pačes
Vjera
Dobrý den,
syn má 24 let,užívá zřejmě pervitin, teoreticky máme všechno nastudované, ale prakticky si nevíme rady, jak na něj, bydlí s námi, samozřejmě, že o drogách nechce mluvit,ale průvodní jevy jsou typické - střídání nálad, aktivita, vyčerpání, únava, agresivita atd..
Myslíme si, že rodinné zázemí máme velké.
Je dobré říct o synově závislosti např. naší obvodní lékařce, psychiatrovi (mimo jiné zároveň i kamarády)bez vědomí syna?
Děkujeme za pomoc.
Rodiče

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
záleží na tom, co od takové akce čekáte. Co by měla udělat lékařka nebo psychiatr, když jim o synově braní řeknete? Je celkem typické, že o tom závislý člověk v určitém stadiu nechce mluvit. Obzvlášť pokud má doma zázemí a nic moc mu nechybí. Nebude o tom chtít tedy pravděpodobně mluvit ani s doktory a i jim bude zapírat. Raději bych proto na rovinu mluvila s ním. O tom, co to způsobuje za problémy Vám a celé rodině a jak se to chystáte řešit. Pravděpodobně bude třeba udělat nějaká opatření, aby syn celou rodinu postupně neterorizoval svými náladami, chováním, později možá kriminální činností. Čím dřív mu začnete pobyt doma znepříjemňovat, tím dřív zjistí, že braní pervitinu nemá jen výhody. Bylo by dobré jít se poradit (klidně i bez syna) k odborníkovi, probrat s ním dopodrobna celou situaci, co už jste zkusili apod., a udělat s ním plán, jak se synem jednat. Syn tak mimojiné uvidí, že to myslíte opravdu vážně.
Pokud byste potřebovali kontakty na odbornou pomoc, dejte vědět, kde by to mělo být, ráda Vám je pošlu.