energetické nápoje (Red Bull), Nealkoholické pivo
Alena
Dobrý den, chtela bych se zeptat na užívání nealkoholického piva a energetických nápojů u žáků 8. třídy na základní škole. Jestli je dle zákona možnost toto užívání omezit a jak k žákům přistupovat a informaovat je o rizicích užití. Dekuji Alena

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
co se nealkoholického piva týká, tak nealkoholické není - obsahuje alkohol, i když v menším množství, než pivo klasické. Proto by ho děti konzumovat rozhodně neměli. Nehledě na to, že zvyknout si na pití jakéhokoliv piva je v nízkém věku hodně nebezpečné.
Energy drinky jsou sice legální, ale také už ne uplně všude na světě. Jejich velké nebezpečí spočívá v jejich časté kombinaci s tvrdým alkoholem - prostě uživatelé míchají dohromady povzbuzující a tlumivý nápoj a to nezřídka končí špatně...
Pokud je u vás problém s pitím "nealko" piva a energy drinků, nejlepším řešením bude kontaktovat organizaci, která se zabývá prevencí užívání návykových látek. Hodiny bývají dost často zdarma a pracovníci těchto organizací mají hodně zkušeností a jistě odvedou dobrou práci. Pokud napíšete, z jakého města nebo regionu jste, jistě vám někoho najdeme...
Mějte se krásně
Pepa Šedivý