davka
karel teplice
Dobry den chtel sem se zeptat jak asi velka davka pervitinu muze zabit nebo privodit kolaps normalnimu zdravemu cloveku ktery stim nema moc zkusenosti,sem zcela zdravi je mi 22 let a mam cca 75kg aktivne sportuju a pervitin sem ze zvedavosti zkusil asi pred rokem a nejak me to neoslnilo bavil sem se dobre ale pak sem nemohl skoro 2dny spat a ten dojezd je taky divnej takze si tuto drogu jiz nevezmu,vim ze je tezky rict kdo kolik vydrzi kazdej na to pusobi jinak ale sou urcite nejaky obecny hranice,ptam se jen ze zvedavosti kdybych nahodou jeste nekdy prisel k tej sracce nebo nekdo z meho okoli tak je dobre to vedet,dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
u dospívajících jedinců se uvádí smrtelná dávka 1-20mg/ kg váhy. Pro dospělého bych počítala spíše s tou horní hranicí. Velký rozdíl ale je, jestli užijete pervitin poprvé nebo po dlouhé době znovu, nebo jestli jde o pravidelného uživatele. Tam se pohybuje smrtelná dávka mnohem výše. Každý má také jinou toleranci k droze. Rizikem mohou být například některé vrozené srdeční vady apod. Obvykle bývá ještě větším rizikem než nadměrná dávka přítomnost nějaké příměsi, která může být například jedovatá a způsobit zástavu srdce. Proto je hodně důležité, když už nejde odolat, znát dobře zdroj, ze kterého drogu máte. Sám dobře vyjmenováváte dost nevýhod perivitnu a rozhodně je lepší se mu vyhnout úplně. Mnohem spíš než předávkování hrozí závislost a její hranice se tak lehce určit nedá.