Šance
Goofa
Dobry den no pervitin si picham 4 roky v poslední dobe jsem to dost mýchala se subetexi a hlavne dene uživám benzodiazepany tak kolem 8 a více tablet.Jenomže pít kourit marihuanu jsem začala už ve 14 a to dene.V 17 me daly na první lečení do Jihlavy kde jsem ale byla propustena za porušení abstinene.Poté jsem byla V Jemnice tam sem utekla.EDalši mí lečby byly už kuli drogam a to v Havl Brode v Jihlave pak zas v Brode vsude jsem odesla na revers sem nedokazala ovladat svi chute.Pak jsem byla zase v Jihlave a tam jsem odesla do Tk Sejrek kde jsem odesla mela jsem hrozne uskosti od 14 trpim uskostmi.Ted me vyhodily z HB za kourení marihuany na oddeleni jenze to neslo kdyz tam tolik lidi chodilo skourenych a zvaly me na brko nevydrzela jem to byly tam plne taska hulei a pritom to je uzavrený detox v tomhle prostredi neslo abstinovat.No ted jsem momentalne doma nezvladam abstinovat nikdy jsem to nedokaza dyl jak 3 dny doma mam strasnou psychyckou zatez stehovaní rodice musely prodat barak kuli mim dluhum budou se stehovat a co bede semnou uz je pry moje vec proste uz to nezvladam a to delsi dobu mam za sebou dva pokusi o sebevrazdu a stale me obcas napada ze byt mrtva by bylo lepsi.Nastesti ted v pondeli nastupuju do Pl Jemnice ale ten strach ze to nezvladnu je tu porad pro me abstinovat cely zivot je jeste nepredstavitelny ale chci protoze takhle uuz vazne nemuzu kdyz nemam pertvitin tak cely den premyslim kde vzit aspon naky prasek nebo cokoli co by me zmastilo obcas jsem foukala i toulen vazne nevim jak dal tohle uz me nebaví a neverim si ze to zvladnu

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Doufám, že jste nastoupila do té PL Jemnice, jak píšete v dotazu. Vím, že je to náročné po tolika letech zvládnout abstinovat a nenechat se zlákat k dalšímu užití drog, ať už se necháte svést dalšími lidmi, kteří berou drogy nebo se Vám samotné nedaří zvládat chutě na drogy. Navíc popisujete i další potíže (úzkosti, sebevražedné pokusy), díky nimž je to zřejmě ještě o něco komplikovanější. Chápu, že v rodinném prostředí to taky není jednoduché a nemáte to tam lehké (na druhou stranu se nelze rodičům úplně divit, jestliže mají pocit, že to, co prožíváte, je Vaše věc a že si máte jít svou cestou, pokud se díky Vašim dluhům dostali do situace, do níž se dostali). Nevím, proč jste odešla z TK Sejřek a co bylo tak nezvládnutelné a tak obtížné, že Vám to bránilo v léčbě setrvat. Pokud to bylo způsobené těmi psychickými potížemi, které uvádíte, nejspíš by se to dalo řešit i jinak než odchodem. Myslím, že by pro Vás pobyt v komunitě byl asi nejlepší, v léčebnách není možné vzhledem k množství pacientů, aby se Vám někdo tolik věnoval a získala jste tolik terapeutické péče a podpory, jako v komunitě. Rozhodně je větší šance se zbavit nebo zmírnit ty úzkosti, které zmiňujete, v chráněném prostředí komunity a pokusit se s tím něco udělat, než pak v běžném životě venku a bez drog. Víte, představit si celý život bez drog je dost nesnesitelná představa. Mohlo by Vám pomoci, kdybyste si nepředstavovala celý život bez drog, ale pokusila se vždycky bez drog přežít do následujícího dne. A následující den zas přežít bez drog do toho dalšího. Ono to jinak ani vlastně nejde. Tak držím palce a pokud se k odpovědi dostanete, napište mi, jak se Vám daří. A zkuste znovu pouvažovat o té komunitě.