Pervitin - léčba
Alena
Dobrý den, minulý týden jsem posílala dotaz ohledně svého bratra, nyní se situace vyvinula dále, takže se na Vás obracím s novým dotazem. Bratr se přiznal, že šňupe pervitin, z občasného užívání se dostal k pravidelnému (zhruba bere pravidelně i nepravidelně dva roky) a věci dospěly až tak daleko, že po tahu nebyl schopen jít do práce a přiznal se rodičům s tím, že se chce léčit. V současnosti obvolává některé léčebny a všude dostává odpověď, že nástup by byl až za šest týdnů. Docela mě irituje, že je v tom taková prodleva, takže se chci zeptat, zda nejde celá věc urychlit, popřípadě, co má nyní celá rodina i on sám dělat, když je nyní týden v kuse doma. Zda má jít do práce, jak se má postupovat, když bude mít abstinenční příznaky apod. Prosím, neodkazujte mě na další kontaktní centrum, ale napište mi konkrétní postup. I když to je asi vzhledem k tomu,že o případu nic nevíte, komplikované. Našim jsem říkala, že mají navštívit nejbližší poradnu, ale vzhledem k jejcih postavení to bude asi problém. Teď je rodina i s dvěma sestrami v pasti, protože vůbec neví, co mají dělat, jak se mají chovat, jak postupovat. Myslím, že by mohli zajet i k Vám, Prahu mají půl hodiny cesty. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejlépe bude vše řešit v osobním kontaktu. Níže uvádím kontakt na kolegyni, která se specializuje přímo na práci s rodiči. Pokud by byl pro rodiče nějaký zásadní problém poradnu navštívit, můžete poradenství využít Vy - jakožto blízká osoba...Tato poradna je zařízením o.s. SANANIM - stejně jako tato webová poradna. Naše organizace má několik zařízení ( Kontaktní centrum, Denní stacionář, Terapeutické komunity, Doléčovací centrum ....) vše i s informacemi naleznete zde www.sananim.cz
Bohužel, vzhledem ke kapacitě se v některých případech může stát, že je třeba na volné místo v léčebně či komunitě čekat. Nechcete posílat do Kontaktního centra, ale tyto centra právě vedou v evidenci tvz.pořadníky a zprostředkovávají léčbu samotnou. V případech kdy se na nástup léčby čeká, pracují s dotyčnou osobou individuálně a na léčbu čekatele připraví.
Abstinenčního syndromu se obávat nemusíte, pervitin není látka fyzicky návyková, takže nehrozí nějaké závažné zdravotní potíže jako např. u heroinu. Pervitin je stimulantní látka, tudíž pod jeho vlivem je organismus ve značném vypětí. Po jeho vysazení následuje únava, až vyčerpanost. Spíše očekávejte rozlady v náladách a psychickém stavu. Rozhodně se s kolegyní spojte co nejdříve, věřím, že naleznete nějaké řešení.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739-268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba poradny : PO až PÁ 9.00 - 19.00
P.S. tato poradna se nachází v kavárně Café Therapy - v její zadní části. Nejdříve je zapotřebí se s poradnou spojit a dohodnout termín první konzultace, veškeré služby jsou bezplatné.
Zatím se mějte hezky. Přeji ať se vše brzo vyřeší, bratrovi a celé rodině hodně sil.
S pozdravem Markéta K.