závislost na drogách
románo
Dobrý den,můj sy užívá drogy,ale zkouškou jsme mu zjistili pouze přítomnost THC.Víme ale,že mariuhana není jedinná věc,kterou užívá,Má vždy propadlé oči a je nervózní.Půjčuje si peníze kde se dá a my pak nestačíme platit dluhy.Sice do práce chodí,ale většinu peněz utratí za drogy.Nevíme si s ním už rady.Nechceme ho ztratit,ale taky nechceme trpět jeho konání.Je mu 20 a život má před sebou.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
vaše obavy jsou pochopitelné. Doporučila bych Vám, abyste využili poradnu poradnu pro rodiče či poradenských služeb, které poskytují i kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog. Tyto situace nebývají pro rodiče jednoduchou záležitostí, také motivace užívající osoby je poměrně dlouhodobější proces. V osobním kontaktu máte mnohem více prostoru zjistit potřebné informace, vhodně a účiněji se poradit o dalších krocích, možnostech, včetně testování.
Většinou v každém větším městě jsou Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, která mimo jiné poskytují i poradneské služby rodin.příslušníkům ( nezávazně, bezplatně a lze i anonymně ). Můžete se podívat zde www.drogy-info.cz zadat Mapu pomoci, dle příslušného kraje, města, formy služby, vyhledat vhodné odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Nebo napište ještě jednou a uveďte města, která by připadala v úvahu, velmi rádi Vám specializovné pracoviště vyhledáme a doporučíme.
Zatím se mějte hezky, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem M.K.