pervitin
klil
Dobrý den,
chci se Vás zeptat ohledně užívání pervitinu, zda po šetiletém užívání šňupáním a možná i injekcí-jeden rok každý den a poté asi tak po týdnu až dvou s třídenními přestávkami-spíš to berte tak, že každý den, šest let v 365 dní v roce. Můj dotaz zní, zda může být tělo závislé a brát to jako svou potřebnou živinu pro přežití. Ptám se, jestli je možné, aby člověk bez toho začal umírat a výrazně měnit fyzickou podobu?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
šest let je sice dlouhá doba, ale fyzického abstinečního syndromu jako např. u heroinu se obávat nemusíte. Jak zajisté víte, pervitin je stimulant, takže po vysazení čekejte velkou únavu, až vyčerpanost, která může trvat i několik dní. Organismus bude unavený, bude potřebovat odpočívat, regenerovat se. Proto je dobré zajistit vyváženou stravu, dostatek vitamínů a minerálů, dodržovat pitný režim ( nealko nápoji ).
Po fyzické stránce se Vašeho zmíněného ,,umírání" obávat nemusíte. Horší to bude po psychické stránce. Pervitin je psychicky návyková látka, takže určite počítejte s tím, že zhruba po třech týdnech příjde tvz. ,,chuť" ... a je pak na dotyčné osobě, jak si s touto touhou poradí a vypořádá... Také velké výkyvy v náladách, podrážděnost, celková otrávenost, nechuť k aktivitám jsou běžným průvodním jevem po vysazení pervitinu, vše ale délkou trvání abstinence odeznívá a dotyčná osoba se postupně vrací do normálu.
Pokud se tento problém týká Vás, zvažte, zda se neobrátit na odbornou pomoc a tím tímto nesnadným procesem projít mnohem snadněji, také snesitelněji. Můžeme Vám vhodné zařízení doporučit, pokud nám napíšte města, která by pro Vám připadala v úvahu. Popřemýštejte o tom.
Dnes již je plno lidí, kteří se s problémem drog vypořádali. Není to sice snadné, ale není to nemožné.
Zatím se mějte pěkně.
S pozdravem M.K.