THC
Karlos
Zdravim
Řeším momentálně jedno dilema, sice trochu neobvyklé zde v poradně, ale závisý na tom moje kariéra..
Jde o to, že mě vybrali na post pilota letounu a pošlou mě na vyšetření v Ústavu leteckého zdravotnictví, jelikož jsem před tím konzumoval mariuhanu, sice to bylo střídavě, že jsem jeden tyden třeba měl jenom 2-3 jointy týdně, ale někdy jsme s kámošema vykouřili 3 jointy denně...
Momentálně už 14 dní marihuanu nepoužívám z důvodu kompletního vyšetření a bojím se toho, že mi to prokážou a já budu docela na dlažbě. Kvůli tomu chodim běhat a cvičit, prý pomáhá i velká konzumace ovoce a zeleniny, nevím co je na tom pravdy, tak se chci obrátit, co by bylo nejlepší udělat proto, abych thc odboural co nejvíce a případně na testech byl negativní??
Díky za odpověď..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
odbourání toxických látek z organismu se nijak zvlášť neurychlí. Je to proces, který závisí na několika aspektech a je vždy individuální záležitostí. Proto nelze nikdy dopředu říci, kdy kdo bude již zcela beze stop.
Záleží :
- na intenzitě předešlé konzumace
- na kvalitě konkrétní drogy
- na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourání látek z těla vypořádat
THC, účinná látka marihuany je prokazetelná :
detekce z moči : v rozmezí 1 - 30 dní ( vyjímečně i déle ), při občasné konzumaci cca do 14 dní
detekce z krve : do 14 dní, při občasné konzumaci cca do 10 dní
detekce ze slin : totožná s detekcí jako u krve
Pokud by Vás zajímalo, jak na tom zrovna v tuto chvíli jste, můžete si zakoupit na své náklady orientační test na detekci z moči a test si v domácích podmínkách sám provést. Je k dostání ve větších lékárnách, je volně prodejný a stojí cca 100,- Kč ( test na THC ). Jeho použití je velmi snadné, je obdobný jako test na graviditu.
P.S. Také by stálo za úvahu, zda při odpovědnosti, kterou jako letec máte, je konzumace látek, které ovlivňují vědomí vhodná (?)... Myslím, že svou konzumací neriskujete pouze to, že zkončíte ,,na dlažbě" ( jak jste sám uvedl ), ale mnohem větší potíže, které by v souvislosti s konzumací THC a Vaší profesí mohli nastat. Zkuste o tom popřemýšlet.
Mějte se hezky.
S pozdravem M.K.