doporučit lékaře
jenda
Moje přítelkyně brala drogy a dusledkem drog byla odsouzena na jeden rok vězení.Má dvouletou dceru kterou dostala do opatrováni její matka,tedy babička.Dělá vše proto aby dceru dustala spět.Dgogy už nebere,pracuje.Před měsícem probjehl první soud o vrácení do péče.Soud byl proti protože neprobjehla žádná oficiální léčba.Já tvdím že rok trestu je léčba.Na koho by se mohla obrátit aby to soudu stačilo,lékaře,poradce,prostě ambulantní léčení i když to vlastně už nepotřebuje ,prostě mít vruce nějaký doklad že je už čistá.Nejlépe Vrchlabí nebo Trutnov. Díky Jenda

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jendo,
je fajn, že důsledky, které vedli k odebrání dítěte natolik s přítelkyní ,,zahýbali", že se snaží dát vše do pořádku. To je opravdu velmi dobré !
Toto je běžný postup, pokud se u matky projeví problém závislosti, je po té třeba prokázat, že je v pořádku. Rozhodně bych nespojovala trest a léčbu dohromady. Jsou to dvě různé záležitosti a pokud se během výkonu trestu současně neléčila ( některé výkony trestu tuto možnost nabízí ), nemůžete samotný výkon trestu brát současně jako léčbu samotnou. Léčba drogové závislosti je poměrně složitým procesem, který nespočívá pouze v tom - drogu vysadit. Jde především o to, aby závislá osoba v sobě pochopila jak její systém závislosti funguje, co jej spouští a jak lze s tímto mechanismem pracovat, aby se v budoucnosti vyvarovala případným relapsům a recidivám. Pokud toto závislá osoba nenahlédne, těžko pak bude abstinenci držet trvale. Proto soud trvá na léčbě, která bude prokázána. Níže kontakty.
Kontaktní centrum RIAPS
Náchodská 359
Trutnov
tel : 499 814 890, 731-441 267
Mgr. Ondřej Čalovka
Psychiatrie - psychoterapie
Železničářská 506
Trutnov
tel : 604-354 678
MUDr. Zuzana Ernestová
AT ambulance
Palackého 204
Trutnov
tel : 499 895 770
MUDr. Jaroslav Poláček
AT ambulance ( při nemocnici )
Na struze 30/16
Trutnov
tel : 499 840 103
prim.MUDr. Ladislav Holub
Pokud byste potřebovali nějaké právní poradenství - můžete se obrátit na tuto poradnu, která se specializuje na problematiku spojenou s nelegálními drogami ( bezplatně ).
Právní poradna A.N.O.
Koněvova 95
Praha 3 - Žižkov
tel : 222 582 932, 736-760 701
( toto poradenství lze pro mimopražské využít i pomocí telefonu či internetu )
Zatím se mějte hezky, ať vše dobře dopadne, přítelkyni držím palce a přeji hodně sil ! Pokud budete mít chuť, můžete napsat jak se situace dále vyvíjí.
S pozdravem Markéta K.