chci se dostat do léčby na drogy a alkohol
radek
Dobrý den, je mi 27 a zkusil jsem drogy a dnes bez nich nemohu bejt.Proto jsem se rozhodl že budu chodit do nějakého centra a zajímá mě,kde tyto střediska najdu,jak probíhá léčba a vše co k tomu potřebuji znát než nastoupím do centra.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejlepším řešením by bylo navštívit Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. Po rozhovoru s pracovníkem Káčka, byste dostal mnohem jasnější odpověď, než zde od nás. Plno záležitostí přes internet nejsme schopni objektivně zhodnotit. K tomu je především zapotřebí osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou, které se problém týká. Nemusíte se ničeho obávat, náštěvou K-centra se k ničemu nezavazujete, můžete se pouze informovat o možnostech pro Vás. Poradenství můžete využít nejen bezplatně, ale také i anonymně.
Pracovník Káčka po rozhovoru s Vámi, situaci zhodnotí a doporučí vhodný typ léčby ( jsou různé možnosti : buďto pobyt na některém z alkoholicko-toxikomanickém oddělení, které bývají součástní psychiatrických léčeben - délka pobytu cca 3-4 měsíce. Nebo léčba v terapeutické komunitě s délkou trvání pobytu cca 1 rok, která je způsobem léčby, přístupem ke klientům i délkou pobytu, zcela odpovídající této problematice ). Také je další možností některá z forem ambulatních programů, ale zda-li by byl pro Vás dostačující, já bohužel takto přes internet nepoznám.
Vše potřebné byste se dozvěděl v přískušném Káčku, také pomohou zprostředkovat nástup na detox, po té do léčebny či komunity a na vše Vás připraví.
Pokud nevíte, kde u Vás K-centrum je, napište ještě jednou a uveďte, která města by pro Vás připadala v úvahu, velmi rádi Vám kontakt vyhledáme a doporučíme. Nebo se můžete sám podívat na www.drogy-info.cz a zadat Mapu pomoci, dle příslušného kraje, města a formy pomoci, naleznete veškerá odborná zařízení, která se specializují na problematiku závislostí.
Zatím se mějte pěkně. Rozhodnout se pro využití odborné pomoci, je myslím tím nejrozumějším řešením, které v tuto chvíli máte. Držím Vám palce ! Pokud budete mít chuť, můžete napsat jak se Vám vede. Držte se !
S pozdravem M.K.