Droga v cigaretě ?
Jarda
Dobrý den,
máme podezření,že jeden z našich příbuzných užívá nějakou drogu v cigaretě.Po vykouření se jeho chování změní jako po požití alkoholu a záhy usne na delší dobu(i několik hodin).
Zkoumáním nedopalků jsme zjistili ve filtru zatvrdlý materiál filtrační látky(jakoby střed filtru při kouření vytvrdnul). Prosím o informaci,zda je naše podezření reálné. Jedná se o člověka ne věku 56 let bez prostředků,není nám tedy jasné,kde může případnou návykovou látku získávat.
Předem děkuji za vaši odpověď. Jarda

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bohužel, tyto záležitosti nelze objektivně zhodnotit přes internet. V cigeretách může být přimíchána marihuana či hašiš, ale opravdu nelze to takto 100% říci. Může Váš příbuzný např. užívat nějaké léky o kterých třeba nevíte a tím, že jste uvedli, že je bez prostředků, těžko říci co to vlastně kouří. Umím si představit, že balený levný tabák s podomácku udělaným filtrem vypadá podobně jak jste uvedli Vy ( tím nechci situaci nijak podhodnocovat ). Také co se týče nízkopříjmovosti, pokud by se vážně jednalo o marihuanu, ta lze vypěstovat v květináči za oknem, tímto chci naznačit, že v tomto ohledu nehrají finance zase až tak velkou roli.
Jediný nástroj, který v tuto chvíli máte, je otevřená komunikace, pokuste se na obsah cigeret zeptat. Dle reakce příbuzného a toho co Vám sdělí, napište a pokusíme se vymyslet co by se dalo dále dělat.
Pokud byste chtěli mít 100% jistotu oč jde, můžete si nechat udělat rozbor v toxikologické laboratoři, ale není to úplně levná záležitost.
Také mě ještě napadá, pokud by se Vám nějakým způsobem podařilo získat vzorek moči, můžete provést test na přítomnost drog v organismu. Ale je to dospělá osoba, nevím jestli by se Vám toto podařilo. Orientační testy jsou volně prodejné v lékárnách a stojí cca 100,- ( test na THC ). Jeho použití je snadné, obdobný jako test gravidity.
Zatím se mějte hezky. Vaše příjmení jsem smazala - naše poradna zachovává anonymitu.
S pozdravem M.K.