859503 p. Marečková
garf
Dobry den,
vcera ma postretol mensi problem a neviem co si mam o tom mysliet.
Prezivam trochu tazsie obdobie, rozpada sa mi vztah...isiel som spat tak okolo polnoci, nevedel som vsak zaspat, riesil som vztah a sam seba...asi sa mi pokrutili myslienky a dostalo sa to okolo jednej az do takeho divneho zachvatu - plac, neschopnost dychat az dusenie, nevedel som povedat slovo do telefonu...divny strach a neschopnost to cele ovladat a zaroven pocit neistoty ci sa to so mnou deje samo alebo sa nejak naschval do takeho stavu dostavam, neviem to opisat, take pararelne pocity...
podobny stav som mal v januari 2009, po tyzdni abstinencie (predtym dlhsie narocne obdobie)...
necitim sa byt chory, skor si hovorim ze sa to stava, ze asi nejaky dozvuk byvaleho obdobia na ktory treba rychlo zabudnut a ist dalej...
mal by som to nejak riesit alebo az v pripade keby sa to castejsie opakovalo? totiz mam trochu strach ze ked sa v tom budem hrabat, tak sa v tom aj zahrabem a to by som nechcel...
vopred dakujem za odpoved...

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
v prvé řadě se omlouvám za opožděnou reakci na váš dotaz. Nějakou dobu jsem nebyla na internetu a po návratu jsem odpovídání na poradně nestíhala.
A teď k vašemu dotazu.
Vzhledem k tomu, že od jeho zadání uplynula nějaká doba, předpokládám, že nyní je již zřejmé, zda se jednalo o ojedinělý stav nebo zda se vám ještě opakoval.
Určitě to bylo hodně nepříjemné a nelze vyloučit, že se jednalo o psychickou reakci na stresující situaci, kterou vztahové problémy určitě bývají. Pokud se vám stav neopakoval, zkusila bych se tím už příliš nezúskostňovat a snažila se do budoucna podobných zátěžových situací vyvarovat. Což se pochopitelně lehce řekne, ale realita bývá mnohem složitější. Třeba by vám pomohlo popovídat si o tom s terapeutem, se kterým byste mohl řešit i spoustu dalších věcí, které vás v životě nějak zneklidňují. Samozřejmě je to možnost a záleží na vás, jak na tom teď jste a jak to vnímáte vy sám.
V případě, že se vám popisované stavy opakovaly, myslím, že by ta terapeutická pomoc byla na místě v každém případě.
Když tak dejte vědět, jak to s vámi vypadá.
Držím palce a ještě jednou omluva.