Dobrý den,nevím si už skoro vůbec rady
filipo1
Dodrý večer,
teďka nevím čím bych začal ,ale asi tím jak jsem kdysi dávno byl závislý a to fakt moc na pervitinu .Začal jsem asi v mých 14 let a to na techno párty prvně víkendově a pak skoro furt(každý den)ikdyž se to zrovna moc nehodilo tak jsem v té době bral furt.
Prodělal jsem léčby ve všech komunitách kde jsem vždycky vdržel pouze několik dní a pak šupem ven a to rovnou k vařiči.Pokaždé co jsem vzal roha z léčby mě naši nechávali venku ,odmítali mě vzít domů.
Doteď jsem byl asi skoro 2 roky čistý a začal jsem nový život ,Bohužel mám ,ale dost veliký problém poněvadž jsem opět ani nevím jak začal brát znovu a došlo to tak daleko že jsem dneska ráno vymyslel nápad že jsem doma vzal 5000kč z mých vydělaných peněz ,které jsme vydělali v mém obchodě,který mám od ponděli a v 11 vypadl ven a to taxikem .Odjel jsem si dát a rátil jsem se dneska odpoledne,
Musím říci že poslední dobou začínám mít obrovský problém ,protože se to začíná čím dál tím více horšit a už ani nevím co mám dělat.mamka je ze mě nešťstná a neví co má semnou dělat,ještě by asi bylo vhodné vzpomenout že docházím k psychologovi na terapie ,ale bohužel to jaksi nepomáhá.
Dálší problém co mám tak je ten že trpím sociáalní fobii ,takže léčba v komunitě není možná,můžete mě prosím nějak pomoci,poradit .Co mám dělat a nebo co by bylo vhodné udělat abych zabráníl dalším zklamání.
Děkuji Berger

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vaše situace je docela zapeklitá. Na jednu stranu Vám podle všeho nestačí ambulantní terapie a všechno nasvědčuje tomu, že by pro Vás byla nejvhodnější komunita. Na druhou stranu Vám sociální fobie jen těžko dovolí léčbu v komunitě využít k prospěchu. Mohl byste ji asi nějak "přežít", ale to není účel. Co takhle zkusit něco mezi? Jestliže jste dva roky fungoval, asi máte nějaký dobrý základ. Proč tedy nezkusit stacionář? To znamená docházet několik měsíců do skupiny denně, ale večer se vracet domů. Terapie a kontakt sostatními tu nejsou tak intenzivní a přeci je dost prostoru řešit problémy, které Vás opakovaně k drogám vedou zpět. Problém je, že počet stacionářů je dost omezený, rozhodně nejsou k dispozici všude, ale jen v několika velkých městech (vím minimálně o Praze a Brně, snad by se našly i jinde, což Vám případně ráda zjistím). Druhou variantou je psychiatrická léčebna. Opět zde není tak intenzivní terapie a tak úzký kontakt s ostatními pacienty. Kromě toho se dá i sociální fobie řešit a prozatimně například tlumit léky.
Zkuste tyto dvě varianty probrat se svým terapeutem, pokud byste potřeboval kontakty, napište.
Přeji hodně štěstí a odvahy ke změně.