chytré drogy
ajkaa4522
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,jestli Česká republika uvažuje udělat krok proti chytrým drogám jako některé země v EU?Myslíte,že tyto produkty prodávané jako suvenýry škodí uživatelům?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Konzultovala jsem Váš dotaz s kolegy z Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti, s MUDr. Viktorem Mravčíkem a Mgr. Romanem Peškem.
Kolega Roman Pešek uvádí, že "se v CR rozbiha proces pridavani asi 15 novych substanci na seznam zakazanych latek, mezi temito latkami budou i nektere, ktere mohou byt obsazeny v bylinnych smesich urcenych hlavne pro koureni a nazyvanych jako tzv. legal highs. Neni vzdy zcela zrejme, co tyto smesi obsahuji a v tom spociva jejich riziko. Casto se v nich objevuji tzv. synteticke kanabinoidy."
Co se týče pojmu chytré drogy (z anglického smart drugs), v ČR se obvykle tímto termínem nazývají látky s nootropním efektem (nootropika), více najdete např. na http://www.smartdrugs.cz/.
Nicméně v některých (zahraničních) studiích jsou takto označovány i legální a převážně přírodní látky, které se prodávají v tzv. smart shopech.