pervitin a léky na psichycké onemocnění
hasiny
mám schizoafektivní poruchu a užívám na to ziprexu,depakine chrono,rivotril a depotně 1 krat za měsíc haloperidol. A na to všechno si dávám 1-2 krát týdně pervitin,abych vydržel v práci. Pracuji jako číšník. Pervitin užívám s pauzama od svých 17 let a je mi 31. Ve 21 letech jsem měl toxickou psichózu,která sama odezněla. Po roce jsem ji měl po druhé a to jsem byl už hospitalizován v PL Opava na 3 měsíce s diagnózou paranoidní schizofrénie. Pak jsem byl delší čas čistý,ale asi po 3/4 roce jsem začal opět s pervitinem. Od roku 2005 jsem se byl 8 krát léčit v PL na vlastní žádost,abych se zbavil závislosti. Vždycky to vydržím pár měsíců,s přesvědšením,že už nikdy si nedám a toto období jsem opravdu šťastný. Ale pak se něco ve mě zlomí a já zapomenu jaké je to peklo a opět do toho spadnu. Pak prožívám takové stavy,že to potřebuju abych mohl v práci fungovat bez zmatku a s chutí do práce a když mám volno tak bych pořát jen spal a nemám žádnou energii na cokoliv. Tak se chci zeptat,jak moc nepříznivě působý na můj mozek,myšlení a tělo kombinace mých léků a pervitinu. A taky se chci zeptat,jak se sám,bez hospitalizace v PL,mohu dostat z toho kruhu;perník-spánek. Děkuju za pomoc. Hasiny

Odpověděl: Jakub Minařík
Největší komplikace je kombinace vašeho onemocnění a pervitinu. Pravděpodobně se vaše onemocnění zhorší a skončíte v léčebně. Jinak přerušit se to celkem dá, stačí pár dní vydržet a ono se to srovná. trvý to tak 1.4 týdny dle toho jak hodně užíváte, také ty léky vás mohou tlumit, většina látek které užíváte má tlumivý potenciál, je otázka, zda se bz toho dá něco vysadit, nejspíše asi ten rivotril, ale ten má zase návykový potenciál a vysazení může být obtížné. Zkuste se o redukci medikace poradit se svým lékařem s tím že jste unavený.