Marihuana?
Schiza :D
Ahoj, chtel bych vedet z nezaujateho hlediska - kdyz si dam kazdy vikend marihuanu (2-3 jointy) jak a kdy se to muze projevit na mem stavu. Slysel jsem, ze v mnozstvi skodlivich latek se joint = 5 cigaret (myslim tedy ze to se z tela za tyden odboura), taky sem slysel ze marihuana je lek a ze zabijak. Dekuji za nazory :)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jelikož se stále jedná o psychotropní látku, může se zhoršení psychického stavu projevit kdykoli. U disponovaných jedinců, může i jednorázové užití vyvolat velmi vážné psychické obtíže, které mohou být i zcela nevratné. Bohužel, toto nelze nikdy dopředu předpovědět, je to vždy individuální záležitost.
THC, účinná látka marihuany, je detekovatelná v organismu ( moč ) v rozmezí 1 až 30 dní, vyjímečně i déle. Záleží především na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a na organismu, jak dalece je schopen se s tímto procesem vypořádat. Detekce z krve cca do 14 dní, ze slin stejně jako u krve. Při občasném užití : z moče cca do 14 dní, z krve cca do 10 dní. Toto jsou pouze orientační údaje, jak jsem již psala, je to vžty velmi individuální záležitost.
Asi bych moc nesrovnávala běžné nikotinové cigerety s marihuanou. Cigerety jsou samozřejmě také škodlivé, vzniká na ně závislost atd...přecejenem, ale nemění stav vědomí jako nelegální drogy, u kterých je riziko odstartování dalších potíží ( zdravotní - psychické i fyzické, sociální, právní...).
K Vaší poslední otázce : marihuana může být lék, ale také to může být zabiják. Bohužel nikdy nikdo přesně neví, jak se zrovna v danou chvíli a u koho projeví. Také je asi rozdíl mazat si bolavé koleno mastí obsahující THC a kouřit denně po dobu několika let...jednoznačně odpovědět asi nelze.
Mějte se pěkně a s marihuanou opatrně !
S pozdravem M.K.