zavislost na subutexu
bublina
Dobry den,
jsem v slozite situaci, kdy vlastnim firmu a zaroven jiz nekolik let uzivam subutex. coz mi znemoznuje moji situaci nejak akcne resit, ac vim, ze je to vlastne vymluva. uzivam asi tak 1 mg denne a rada bych vedela, co je pro me nejschudnejsi varianta, kdyz vynecham leceni v nejakem zarizeni. Zaroven, pokud jsem v praci, potrebuji mit temer 200% vykon. Vim, ze to cele vyzniva spatne a reseni je jednoduche, ale nerada bych menila svuj zivotni styl, ktery jsem si za poslednich nekolik let bez heroinu vybudovala. Nikdo to o me nevi a ja uz temer ztracim pocit, ze bych na nejakych drogach zavisla byla-. Na druhou stranu si to velmi intenzivne uvedomuji a chtela bych mit deti.. proto je to pro me velmi dulezite, tento problem vyresit, ale mam pocit, ze jsem se tak dokonale zaclenila do spolecnosti, ze nevim, jak se toho zabavit, aniz bych se zbavila sveho soucasneho statusu, coz je pro me naprosto neprijatelne. Jsem si napul vedoma toho, ze to zni jako vymluva od leceni, ale nemam moc sanci, jak o tom rict okoli a nevypadat jako lhar a zaoven si udrzet svoji pozici na trhu... Zaroven mam pritele, s kterym to myslim opravdu vazne a chci pro nej by ta spravna zena, coz takhle byt nemuzu. Diky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jsou různé formy odborné pomoci. Uvádíte, že nemůžete nastoupit tvz.pobytovou léčbu, přesto byste, ale ráda svou konzumaci substituce ráda řešila. Netuším z jakých zdrojů subutex obstaráváte, zda ho máte od lékaře, či jej obstaráváte z nelegálních zdrojů. Pokud docházíte k lékaři, bylo vhodné s ním toto zkonzultovat a dohodnout se na postupném snižování látky. Jestli se u Vás jedná o tu druhou - nelegální variantu, doporučila bych Vám co nedříve vyhledat lékaře, který má se substitucí zkušennost a začít na vysazování pracovat. Také by bylo vhodné spolupracovat s nějakým ambulantním zařízením. Mohla byste průběžně a pravidelně docházet na terapii a svou závislost řešit tímto způsobem, pokud u Vás pobytová služba nepřichází v úvahu. Tímto způsobem se léčí mnoho lidí, kteří mají obdobné důvody jako Vy. Nemusíte se obávat z úniku informací, lékaři jsou vázáni lékařským tajemstvím jako u jiných diagnoz, stejně tak terapeuté, sociální pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí a dodržováním etického kodexu. Bylo by jen na Vás, kdyby jste se rozhodla, zda to svému okolí sdělit či ponechat v tajnosti. Možná by stálo za úvahu, zda to neříci, alespoň těm nejblišším...nebyla byste na to sama a zajisté byste dostala i jejich podporu. Ve Vašem případě se již nejendá o heroin, ale o substituci, myslím, že se nemáte za co stydět. Rozhodně ne za to, že se snažíte zodpovědně svou situaci řešit. Máte můj obdiv.
Rozhoně Vám, ale nikdo nemůže zaručit, že budete vždy schopna funfovat na 200%, rozhodně asi ne v počátku. Je, ale na Vašem zvážení, zda nějakou dobu svůj výkon o něco nesnížit, dát se do pořádku a po té být plnohodnotnou partnerkou svému příteli, schopnou podnikatelkou, matkou a tím vším, čím chcete ještě být...Důvody, které jste uvedla proč substituci vysadit, jsou pochopitelné a rozhodně Vám za to stojí. A to nejenom kvůli fajn vztahu, který zrovna máte, ale i kvůli Vám samotné. Zkuste to zvážit, rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
Pokud byste se chtěla podívat na nějaké vhodné kontakty, můžete zde www.drogy-info.cz .a zadat mapa pomoci. Dle příslušného kraje, města a formy léčby najít vhodné zařízení pro Vás. Nebo můžete napsat ještě jednou, uvést města, která by připadala v úvahu a my Vám velmi rádi kontakty vyhledáme a doporučíme.
Zatím se mějte hezky, když budete mít chuť napište jak to s Vámi dál vypadá. Přeji hodně štěstí !
S pozdravem Markéta K.