Terapie
Shirin
Dobry den,
popravde ani nevim jak mam zacit,ale zacnu asi tim,ze o sobe neco povim a pote bych se vam rada sverila se svym dotazem o pomoc.Jmenuji se Shirin,je mi 18,5 pul roku a jsem fetacka.Svoji prvni davku perniku jsem mela v unoru 2008 a nebylo to nekde v clubu z hecu,ze ostatni si daj a ja ne,bylo to u mne doma,nebidl mi to jeden znamy[40 let] jako nejrychlejsi zpusob,jak zhubnout,coz je totalni kravina,ale vysvetlete to 16 lete,zakomplexovane,tluste pubertacce.Tak sem se nechala presvedcit a rovnou sem se nechala nastrelit,ptz pry nosem je to na nic...Zazila sem dosud nepoznane a bylo mi krasne,dokonce ani dojezd sem nemela,tak sem se nechala nastrelit jeste dvakrat a pak sme se prestali vidat.Nikoho jineho sem v te dobe neznala,takze pak sem mela az v lete toho roku...Ale ten pocit ve vas proste zustane,pritom to trvga max.20 minut a pak nic,proste hloupost..Ze zacatku to byla zabava,litala sem po praze,tancila,uzivala si,nemusela sem spat ani jist,sex na peri je neco,co za normalu nikdy nezazijete,ale k cemu je vam uspokojeni,kdyz hnijete zevnitr?Ze zabavy se stal vikendovy ritual,nebyla skola,tak sme se sesli a uzili si.Pak sem si rekla,proc si takhle neusnadnit i nejaky den v tydnu?Vstala sem,snupla si a bylo mi skvele,ve skole sem se soustredila,hlasila,mela zajem,ale kdyz nebyl fet,tak ani nahodou,spala sem treba dva dny.Normalni strizlive mysleni vas zacne nudit,jste radi,ze vam cely den rychle utece,proste realita se stava vasim obcasnym stavem.Sel cas a spotreba rostla,davala sem si 3 tydne a dusovala se,jak nesnasim fetaky :D Pritom sem uz davno byla jedna z nich.Doma se ztraceli veci,moji i cizi vinou,nulova pomoc mame,furt sem spala,nebo fetovala a rikala si,ze je supr,ze si toho nevsimla,jak by mohla,kdyz vypadam furt stejne,naivka,nic jinyho sem nebyla,furt sem jen koukala na svuj ksicht,ale to,ze se postupne menim,to sem ignorovala. 1.4.2010{dva dny pred osmnactkama] se mne na to konecne zeptala a ja se priznala... Dohodli sme se,bud to zvladnu sama,nebo s odbornou pomoci.3 tydny sem byla cista,ale uplne v haji,jedla sem,spala,chlastala,pribrala 10 kg a byla zla.Jen sem rvala,ze ona o tom nemuze nic vedet,ale je to naopak,to ja sem to nevedela.Porusila sem to a diky pravidelnym testum na to mamka prisla a dala mi na vyber,odejit nebo lecba.Byla sem v bohnicich 3 dny a podepsala sem reverz.Je to tam na zcvoknuti,nikdy se nechodte lecit tam...A ted?Bydlim,pracuju,kazdy den si prohanim nosem peri a menim se neskutecne rychle v trosku.Dnes v noci sem na sebe koukala v zrcadle,padaji mi vlasy,krivi se mi zuby,usmev nikdy neni uprimny,nemuzu se soustredit,sem agresivni,prehnana atd... Meni mne to a je mi ze sebe blbe...Mama mi rikala,ze pry je dobra komunita je v Karlove v jiznich cechach,ale nic o komunitach nevim.Jak dlouho bych tam musela byt?Je mozne jit na detox do nemocnice nekde tady v praze a pak tam?Podminky prijeti maji jake prosim?Moc diky za radu.Shirin

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Shirin,
děkujeme za Vaše obsáhlé psaní, dalo by se říci, že je to velmi otevřená, osobní zpověď a klobouk dolů, jak jste ochotná vše takto nahlédnout i s následky, které pociťujete. Určitě stojí za to pozitivně ocenit odvahu, se kterou jste ochotna se na sebe podívat do zrcadla a přiznat to, co vidíte. Ne každý, kdo je na drogách, je tohoto schopen, máte můj obdiv, to zcela upřímě. Také tím, co jste o sobě napsala, jste možná mnohým otevřela oči...
Komunita Karlov - je komunitou, která patří pod organizaci o.s. SANANIM ( stejně jako tato webová poradna ). Standartní postup je, že osoba, která má zájem o léčbu, navštíví Kontatktní centrum, které vede ve své evidenci tvz.pořadník a potencionálního uchazeče do něj zařadí. Pracovník Káčka, pomůže zařídit a vysvětlit vše potřebné. Také Vám v Káčku zprostředkují nástup na detox, který je podmíněn absolvovat před nástupem do komunity. Pokud je třeba na místo čekat, pracovníci Káčka se s Vámi dohodnou na individuálních průběžných návštěvách Káčka, kde Vás na léčbu připraví, podpoří Vás, nebo zprostředkují nástup do komunity jiné. Myslím, že je komunita dobrou volbou, rozhodně přístupem ke klientům, formou léčby i délkou, je odpovídající této nesnadné problematice. Po léčbě samotné je vhodné pokračovat doléčováním, které je také nezbytná součást celého procesu.
Kontaktní centrum o.s. SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
tel : 283 872 186
e-mail : kacko@sananim.cz
provozní doba Káčka :
Po 13.00 - 20.00
Út  09.00 - 20.00
St  09.00 - 20.00
Čt  09.00 - 20.00
Pá 09.00 - 20.00
sobota + neděle + svátky 13.00 - 20.00
Do Káčka můžete přijít během provozní doby kdykoliv, i bez objednání. Je, ale výhodou si nejdříve zavolat a dohodnout si termín. Pokud bude o Vás pracovník předem vědět, bude mít na Vás více času a také nebudete muset čekat.
Abyste měla více ucelené informace jak o Káčku, tak o komunitě, můžete se podívat na www.sananim.cz - najdete tam potřebné informace.
Budu Vám držet palce. Pokud budete mít chuť - napište jak to v Káčku dopadlo a jak to s Vaší léčbou vypadá. Mějte se hezky, hodně sil !
S pozdravem Markéta K.