přítel bere subotex
eliška
moc děkuji za odpoved.tak přítelovi je 23 let bydlíme kousek od Prahy.Nikdy to nebral,ale začal se stýkat,jak to asi býva u každeho,kterej stím zacne,stýkat se s lidmi který to užívaj.Nemaj to predepsany od lekare,kupují si to v Praze a to na stanici Muzeum,tam se to často vyskytuje.Hodně mě to mrzí.přítel mi tvrdí,že lečbu nepotřebuje,ale ja si myslím že ano.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. Píšete, že přítel užívá Subutex nelegálně, kupuje ho na černém trhu, má pocit, že léčbu nepotřebuje a problém si neuvědomuje. Vy máte pocit, že by léčbu potřeboval a máte patrně pravdu. Potíž je v tom, že ho přes jeho nevůli k léčbě těžko přinutíte, aby se svým užíváním drogy něco dělal. Nevím, jak dlouho jste s partnerem spolu a zda nadále vnímáte vztah jako perspektivní. Pokud bude brát drogy dál, tak to asi nebude jednoduché a myslím, že to pro Vás bude jen vyčerpávající a vztah Vám nejspíš žádné velké uspokojení a pocit vzájemnosti přinášet nebude. Pokud nechcete vztah ukončit a chtěla byste příteli dát nějakou šanci, motivovat ho k léčbě a ke změně chování, tak by bylo asi nejlepší, pokud byste se obrátila na odbornou pomoc. V Praze funguje např. Poradna pro rodiče (a blízké uživatelů drog), kde by s Vámi situaci probrali, pomohli se v tom lépe orientovat a najít způsob, jak s přítelem komunikovat a pokusit se ho přimět ke změně. Pokud by přítel změnil názor a léčbu vyhledat chtěl, mohla bych mu doporučit ambulantní zařízení Centrum ambulantní substituce a detoxifikace, které vede MUDr. Minařík a kde by mu předepsali Subutex legálně a pak mu pomohli ho postupně vysadit.
Níže uvádím kontakty a přeji hodně štěstí.
Praha 1, Centrum ambulantní detoxifikace a substituce
Sananim, o.s. Spálená 12, Praha 1, 110 00
telefon: 222924245
MUDr. Jakub Minařík
http://www.sananim.cz
Praha 1, Poradna pro rodiče,
SANANIM, o.s. (sídlí v zadních prostorách Café Therapy)
Školská 30, Praha 1, 110 00
telefon: 284824234
Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
http://www.sananim.cz