léčba
Martina
Dobrý den :)
Mám kamarádku ,která už pár let lítá v Pervitinu.Vždy bydlela s přítelem,který měl k těm to věcem přístup neomezený a bohužel se k ní nechoval hezky a násilí bylo na denním pořádku.Několikrát zkoušela přestat,jeden čas i bydlela u nás,ale bohužel vše bez úspěchu,po pár dnech zmizela a vrátila se opět k němu.Aktuální stav je takový,že mě poprosila o pomoc,chtěla by dát život dohromady(nevím do jaké míry to tentokrát myslí vážně)ona se ocitla na ulici bez prostředků i se svým pejskem.A teď k mému dotazu.Jak jí pomoci?U nás bohužel bydlet nemůže,malinký byt a máme sami 2 pejsky.Nehledě na to si myslím, že to situaci neřeší.Co tedy nějaká komunita?pak vzniká tedy další problém a to je pes,existuje komunita nebo něco podobného,kam může jít člověk i s hafem?A další věc,určitě to není zdarma,tak bych ráda věděla co to obnáší po finanční stránce.Opravdu bych jí ráda pomohla a snad i finančně,kdyby to myslela opravdu vážně a podařilo se jí znovu nastartovat svůj život.Můžete mi prosím poradit?
Děkuji hezký den přeje Martina

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že jste správně odhadla, že nastěhovat si kamarádku k sobě z dlouhodobého hlediska nic neřeší. Komunita, nebo jiný typ pobytové léčby, by mohla být dobrým řešením. Podmínky pro přijetí jsou různé. Pokud vím, se psem kamarádku ale pravděpodobně žádná komunita nepřijme. Musela by pro něj tedy na dobu léčby sehnat hlídání. Co se týče platby, je to různé, od několika tisíc za měsíc z jakýchkoli zdrojů po platbu pouze z legálních a stabilních příjmů, tedy např. sociálních dávek. Ty jí v léčbě obvykle pomohou zařídit. Podmínky v jednotlivých zařízeních a také čekací doby k nástupu by se kamarádka nejsnáze dozvěděla v místním Káčku. Tam by jí také pomohli s rozhodnutím, které zařízení pro ni bude nejvhodnější. Vaše pomoc by mohla spočívat např. v tom, že tam s ní poprvé zajdete nebo jí dáte na Káčko kontakt (pokud tam nechodí měnit).