co mám dělat
pešek
Zdravím,
mám problém, který nevím, jak mám řešit. V úterý jsem vyrazil s kamarády na mejdan, hodně se pilo a byla celkem zábava. Byl jsem hodně opilý, když někdo vytáhl nějaký bílý prášek. Nikdy jsem žádné drogy nebral, ale byl jsem hodně opilý, a tak jsem si dal. Bylo to někdy v pět ráno. Od té doby jsem po tom nespal až do večera. Večer jsem normálně usnul. Ráno jsem se probudil a od té doby mám je hodně divně (špatně). Mám úzkosti, občas se potím, nemohu se soustředit. Rozhodně je mi tento stav velmi nepříjemný a omezujeme mě. Potřebuji normálně fungovat. Co mám dělat?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na základě Vašeho popisu se nedá přesně určit, o jakou drogu se jednalo a nemohu Vám dát žádnou zcela konkrétní radu, co dělat, abyste se dostal do "normálního" stavu... Patrně se jednalo o nějakou stimulační drogu, nejspíš pervitin. To, co nyní prožíváte, uživatelé drog nazývají dojezd... jedná se o stav po odeznění účinků drogy. Typické bývají úzkosti, nesoustředěnost a řada dalších příznaků. Nebývá to nijak fatální, obvykle příznaky cca do jednoho dvou dnů odezní spontánně. Co se týče Vaší skryté poznámky - ano, může se to stát, ale jedná se rozhodně o případy výjimečné. Po jednom užití drogy nebývá něco takového obvyklé, muselo by dojít k nějakým opravdu závažným zdravotním potížím nebo psychickému kolapsu, z Vašeho popisu situace ale nic takového nevyplývá. Nepanikařte. S největší pravděpodobností se to samo zlepší. Kdyžtak se ozvěte, jak to vypadá. A dávejte si na podobné experimenty větší pozor... a na větší množství alkoholu asi taky. Jak je vidět, vede to k nepředloženostem...