Úzkosti, léky, alkohol
Radim
Zdravím Vás pane doktore a vlastně i všechny ostatní, opět se po delší době ozývám.
První zprávu mám dobrou, od alkoholu se mi daří abstinovat na 100 %, už je to více než půl roku, samozřejmě dále chodím do AT poradny, kde probíráme prakticky všechny moje problémy, paní doktorka je fakt vynikající, vlastně jsem měl neuvěřitelné štěstí v neštěstí :-)
Druhá zpráva je spíše dotazem pro Vás, a ta se týká benzodiazepinů resp. Neurolu. Zde se úplná abstinence nedaří, stále jsem na nějakých 0,5 až 1,0 mg denně. Prý je nejvhodnější vysazování \"rychlostí\" 0,25 mg za týden, jenže já se pod 0,5 mg denně nedostanu, jelikož pak se mi přes den mírně točí hlava, večer nemohu usnout, jsem trochu nervózní a v noci se mi zdají neuvěřitelně děsivé sny.
Antidepresiva užívám nové, teď beru Parolex 20 mg ráno, úzkosti i deprese dost ustoupily, nicméně jsem přes den mírně utlumený, prý to je ale u paroxetinu běžné, pomohlo by třeba brát celou dávku večer? Pomohl by třeba meduňkový čaj?
Předem díky za odpověď.
Radim.

Odpověděl: Jakub Minařík
Blahopřeju, to vypadá jako posun k lepšímu. :-) Stran vašich dotazů: S tím paroxetinem - pomoci by to mohlo, ale na vašem místě bych doporučil prohodit pár slov s lékařkou - přeci jen mohla mít nějakou fantazii proč právě takhle, kterou já nevidím. Meduňkový čaj by pomoci myslím mohl, zkuste jej. Vysazování BZO - ono je to nadlouho a obvykle takovéhle stavy se po vysazení objevují. Na straně druhé - obvykle nakonec odezní, ale přece jen to trvá. Buďte trpělivý, jsou to fakt měsíce. :-) A držím palce. :-)