vliv drog na vybavování z podvědomí - 2
Karlík
Moc děkuji za rady. Samozřejmě že vybavené vzpomínky se musí dobře zpracovat. Ale o to mi teď nejde. Teď je můj hlavní probém dostat se do podvědomí a vůbec si něco začít vybavovat. Až tohle začne fungovat, tak to už je pak další věc jak se to zpracuje.
-----------------------------------------------------------------------
Jak jsem přišel na to že mám blok? Byl jsem už totiž u psychologa na hypnóze, i u šamana na regresi a hypnóze, ale ve všech případech to dopadlo stejně: že jsem se nikam nedostal a nic se mi z podvědomí nevybavilo. Mám schizoidní poruchu osobnosti a myslím si, že to by právě mohla být zároveň i příčina toho, proč se nikam nemůžu dostat. Protože mě asi podvědomí a emoce nefungují jako ostatním, já umím používat jen rozum. Mě třeba už víc lidí tvrdilo, že mezi sexem z lásky a sexem bez lásky je velký rozdíl, ale já jsem nikdy žádný rozdíl nepozoroval.
----------------------------------------------------------------------
A jak sem přišel na to že mi tyhle techniky pomůžou? Jednak o té regresi jsem četl na webu podrobný popis a narozdíl od jiných léčitelských metod (např. homeopatie) to má smysl a logiku a všechno to do sebe logicky zapadá (a já se řídím hlavně logikou), jediný problém je asi v tom že věda není schopna uvěřit v existenci duše. Dále proto, že když jsem tuhle teorii přečetl tak jsem našel jediné logické vysvětlení toho, proč mám třeba fobii od narození i když jsem nikdy nezažil žádné trauma – jednoduše protože jsem to trauma musel zažít v minulém životě. A taky protože jednou se mi podařilo zažít zážitek z minulého života, byl to sice hodně nepříjemný zážitek ale díky tomu jsem potom asi měsíc tu fóbii neměl. To mi poradil jeden léčitel, nahrát si sugesce na cédéčko a poslouchat je ve spánku, a to skutečně zabralo, ale bohužel jen jednou a nevím proč už podruhé ne. Jenže zase těžko nějaký doktor nebo léčitel se mnou bude dělat hypnózu ve spánku, už jen proto že by to trvalo asi dost dlouho.
-------------------------------------------------------------------
Já samozřejmě nechci psychotropní látky užívat, já bych je užil jen jednou nebo párkrát před tou regresí... takže případné problémy by byly jen na chvíli. Takže to by nebylo zneužívání, ale využívání k dobrému, jak to dělali prý už i starověcí šamani třeba k předpovídání budoucnosti atd.
To co mám nejsou ani tak psychické nesnáze, to jsou vrozené poruchy které mám od narození, schizoidní porucha kvůli které neumím navazovat vztahy s lidmi, a pak ještě fóbie kvůli které mi bývá často špatně, takže si myslím že to stojí za to riskovat. Protože žít dál tak jako doposud moc nemá smysl. A pochybuju, že by je mohlo něco zhoršit, protože ať jsem v jakékoliv situaci, tak problémy jsou pořád stejné.
--------------------------------------------------------------------
Sem z kraje Vysočina, tak poraďte kdo tady nejblíž dělá psychoanalýzu? Většina pravých doktorů - ani psychiatrů ani psychologů tohle vůbec neumí jak jsem zjistil.
Děkuji za rady Karel

Odpověděl: Jakub Minařík
Tož, kontakty na psychoanalytiky najdete na těchto stránkách. A něl byste asi vědět, že pojišťovna psychoanalýzu obvykle nehradí: http://www.psychoanalyza.cz/Common/whatIs.asp
Stran vašich obtíží a plánů. Věci, které máme ukryty v nevědomí, tam nemáme ukryty jen tak mýrnyx týrnyx. Obvykle jsou to věci, které tam byli odsunuty proto, že by mohli způsobit pekelnou paseku. Když je odtamtud vykopete krumpáčem, tak zdaleka nemáte záruku, že tu paseku budete mocen zvládnout. Spíš je pravděpodobný opak. A jestli máte dojem, že už vám hůře být nemůže a nemáte co ztratit, tak věřte, že ano. Pokud se v tomto ohledu spoléháte na rozum a logiku, tak vězte, že vám moc nepomůže. Kdyby ano, tak se logikou svých obtíží zbavíte.
Užití psychotropních látek ze skupiny halucinogenů, tak jak je užívali šamani by vám mohlo nepochybně pomoci, kdybyste s nimi nakládal jako šamani. Z toho co o tom vím, tak obvykle užívání halucinohenů předcházel dlouhodobý tréning, který trval od dětství. Jestli jej máte, tak to nepochybně zvládnete.
Kdybyste se měl zeptal, jestli bych do toho na věšem místě šel, tak bych vám řekl, že nikoliv. Ne snad proto, že se drogy brát nemají nebo to není legální, ... ale proto, že pokud máte fobie, tak po halucinogenech nejspíše značně zesílí a možná zahlédnete jak vypadá peklo.
P.s. Operujete s věcmi, které úplně logiku nemají. Pokud soudíte, že třeba homeopatika nemohou ve vašem případě fungovat, tak myslím, že nemáte pravdu, byl jsem opakovaně svědkem, že ano.