Rivotril.
Katttuska
Dobrý den, mám tady čtvrtku prášku \"Rivotril\" a dostala jsem doporučení to vyzkoušet. Mám s toho strach, jaké jsou stavy s tohoto prášku? Dozvěděla jsem se, že to je na bázi pervitinu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Lék Rivotril patří do skupiny benzodiazepinů (jeho účinnou látkou je klonazepam), používá se při léčbě epilepsie a také při léčbě některých úzkostných stavů. Benzodiazepiny patří mezi léky s tlumivým účinkem, působí proti úzkosti, mají uklidňující efekt. Tyto léky jsou pouze na předpis, jsou návykové a mohou způsobit řadu dalších potíží při nesprávném užívání. I když při užití 1/4 tablety budete pravděpodobně jen trochu unavená a připitomělá... nic víc bych od toho nečekala. Máte lék načerno bez předpisu, nevíte nic o jeho účincích, a navíc máte strach to vyzkoušet. Není jediný důvod, proč byste to měla zkoušet. Nevím, od koho a jak jste dostala "doporučení" to vyzkoušet...? Také nevím, od koho nebo kde jste se dozvěděla, že je lék "na bázi pervitinu"? To je úplně mylná informace - pervitin je nelegálně vyráběná droga se stimulačním (nikoli tlumivým účinkem), její efekt ani složení nemají s benzodiazepiny nic společného.
No, je to samozřejmě na Vás, jestli se rozhodnete si prášek vzít, ale nemyslím, že by to měla být nějaká zásadní a povznášející zkušenost.