Je to tak a co dělat?
Destiny87
Dobrý den, mám přítele a podezřívám ho z užívání pervitinu. Příznaky jsou: pořád hraje hry na pc, je nezodpovědný a nechce se mnou mít sex a to opravdu nejsem ne sexy typ. Také je hrozně nervní a to nemá být proč, protože je bohatý a nemusí pracovat. Nálady se mu střídají a většinou když se zeptám na drogy začne na mě být zlý a nechce se o ničem bavit, prý jsem blázen. Co si o tom myslíte a co bych měla dělat pro to, abych mu pomohla, i když se o tom se mnou nechce bavit a tvrdí mi, že ne, ale podle mě to trvá už tak 3 roky pokud ne déle. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vás situace trápí, ale obávám se, že takto přes internet není možné říct, zda se u přítele opravdu jedná o užívání pervitinu... To, že hraje stále hry na PC, je náladový, nervní a nemá chuť na sex, nemusí být ještě známka toho, že bere drogy. Nevím, jak přišel přítel k takovému jmění, které mu umožňuje nepracovat, ale nejspíš mu to ke šťastnému životu nepomáhá. Je samozřejmě možné, že se uchýlil k pervitinu, ale také je možné to, že ho jeho současný život neuspokojuje, že neví, co se sebou, že nemá žádnou pořádnou životní náplň.
Pokud by bral pervitin, asi byste si všimla i dalších příznaků, jako je nápadné zhubnutí a nechuť k jídlu, střídání období, kdy přítel v noci vůbec nespí a pak zase období, kdy třeba po několik dní spí stále, to, že třeba několik dní není doma, stýká se s lidmi, kteří berou drogy... Jestliže to celé už trvá tři roky, tak se by se patrně objevily i další potíže, nejen ty, které uvádíte...
Napadá mě, že pokud přítel s Vámi odmítá mluvit na téma drogy a popírá to, že by s drogami měl něco společného, tak bych se asi zkusila zaměřit na to, co Vám ve vztahu vadí a co byste ráda změnila. Tedy to, že sexuální život nefunguje, jak byste si přála, že věnuje příliš času počítačovým hrám... a zkusila si s přítelem promluvit o tom, co byste mohli oba udělat pro to, abyste se ve vztahu cítili dobře.
Je mi líto, ale nepíšete o příteli ani o celé situaci moc podrobností, takže Vám asi konkrétnější odpověď nejsem schopná dát.