dopad na psychiku
Tereza
Dobrý den,
je mi 18 let. Od 13 let jsem kouřila marihuanu tak 3 roky teď už vůbec, experimentovala jsem s LSD, houbama i extází. Před 2 měsícema jsem si poprvé šňupla pervitinu od té doby nic. Teď drogy požívám opravdu vyjímečně!! Alkohol piji každý víkend ve velkém množství a také kouřim cigarety. Často se mi stává, že když přijdu na mol domů a jdu spát, že se tak za 3 hodiny probudím a koukám po místnosti a mám halucinace - např. vidím hospodu plnou lidí naskládanou v mém pokoji, pípu a kluci s pívama se za mnou otáčejí a já se skrývám nahatá v mé posteli aby mě nikdo nevykoukal. a Přitom mám otevřené oči, říkal mi to i přítel a třeba půl hodiny civím a nedokážu si prostě říct, že to není pravda. To jsem na tom až tak špatně???
A ještě o něco bych poprosila: Kouřím cigarety přes 5 let, cca 5 denně! Poslední dobou se mi často stává že z ničeho nic se začnu dusit a kašlat jako pominutá a je to nepřetržitý kašel dokavaď se pořádně nenapiju vody, v puse cítím i hleny, nevíte v čem je problém? silný kuřák nejsem!
Velice děkuji za odpovědi nashledanou!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že to je složité, nějak smysluplně odpovědět. Z vašeho dotazu není jasné, jestli ty stavy které máte mají nějakou časovou souvstažnost s užíváním drog, resp. užitím drogy a nějakým stavem, který následoval. Každopádně, k nějakému závěru oč se jedná bych vnímal jako nezbytné psychiatrické a psychologické vyšetření.Stav může být způsobený lecčíms, drogami, alkoholem, nějakým duševním onemocněním, ale i tělesnou chorobou.
K tomu kašli - ne všichni snášejí kouření stejně. Takže je možné, že takhle kašlete i když kouříte jen 5 cigaret denně.