pervitin
lim
Dobtý den,
Můj manžel je závislý na pervitinu.Kdž to s nim začalo jít z kopce,vyhodila jsem ho z domu.To bylo na konci června,byl u své matky,kterou okradl.Ta vše oznámila na policii,byl zadržen na dva dny,ale vazba uvaleny nebyla.Po propuštění z toho zadržení mi volal,vyabstinoval tam,měl papír,že za 10 dnů nastupuje léčení,tak jsem ho vzala na těch 10 dnů domů.Na léčení však nenastoupil,teď je měsíc co je doma a v pondělí jsem zjistila,že ukradl moji matce všechno zlato.Přiznal se mi k tomu,omlouval se mi i mamce ,slíbil,že vše donese zpět.Dala jsem mu včera 15 000 a nevrátil se ani s penězma ,ani se zlatem.Nechápu vůbec jak to mohl udělat,nový termín na léčení má domluvený na zítřek.Říkal,že chce toto dát do pořádku a odejít na to léčení a místo toho udělal něco úplně jiného.Jsem naprosto zoufalá a nevím co dělat.telefon má vypnutý,nekomunikuje.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
asi Vás moc nepotěším, ale toto je pro závislé osoby typické. Chápu Vaši zoufalost, chápu Vaši rozčarovanost. Bohužel, závislost vždy velmi zasáhne nejen dotyčnou osobu, která drogy užívá, ale i ty nejblížší.
Jelikož jste Váš dotaz psala již před několika dny, možná se za tu dobu ladasco změnilo a možná o Vašem muži již opět víte, možná Vás zase něčím překvapil...
Pokud nastoupí na léčbu, je to v pořádku. Závislost se dá poměrně dobře léčit, je ale především zapotřebí spolupráce, motivace a chuť na dosavadním životě některé věci změnit. Zda to manžel vnímá jako problém, který by byl ochoten řešit, pak má šanci.
Pokud se, ale rozhodne pro život s drogou a nástupy na léčení se budou pokaždé ,,protahovat", pak je na Vašem zvážení, zda budete ochotna toto do nekonečna podstupovat. Doporučila bych Vám pokud bude muž v akutním užívání pokračovat, nesvěřovat mu větší obnos financí, asi by to s největší pravděpodobností dopadlo jako teď s 15.000,-...
Netuším kde si manžel nástup léčby zařídil, také jste neuvedla odkud pocházíte. Kdybychom od Vás tuto informaci měli, můžeme Vám poskytnout kontakty, kam byste se eventuelně v případě zájmu mohla dojít osbně poradit jak tuto nesnadnou situaci řešit dále. Přece jenom tato forma internetového poradenství má pouze své omezené možnosti a osobní pohovor je v této problematice nejúčinější. Zda-li budete mít o tuto možnost zájem, napište ještě jednou a uveďta města, která by pro Vás připadala v úvahu. Nejenom, že se dozvíte chybějící informace a poradíte jak vhodně postupovat dál, také si zcela upřímě myslím, že i Vy, byste si v takto náročné situaci zasloužila pomoc a podporu.
Zatím se mějte hezky, přeji Vám hodně sil !
S pozdravem M.K: