kamarád snupe
Mysulik
Dobrz den,
chtela bych se zeptat jak mam nalozit s informaci, ze nas rodinny znamy snupe pervitin pry asi pul roku. Jeho rodice jsou uz starsi a nemocni, mama po mrtvici. Takze nevim jestli jim to rict nebo ne. A kdyz by se mu neco stalo abych si to ja a potazmo i oni me nevycitali, za mu treba mohli pomoct. Ale mam strach o tu jeho mamu aby ji to nezabilo...uz prodava auto, nema na najem a nepracuje..prosim poradte.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
no, po pravdě řečeno, v lehké situaci teda zrovna nejste. Nepíšete, zda jste již s dotyčnou užívající osobou na toto téma hovořila, popřípadě jak reagovala. Zda-li si své užívání uvědomuje jako problém co by se měl řešit, či nikoliv.
S ohledem na zdravotní stav matky, by bylo asi nejrozumější celou situaci a vše co se k ní váže, probrat více podrobněji. Nejlépe v osobním kontaktu, kde máte mnohem více prostoru. Pokud mi napíšte ještě jednou a uvedete město, které by pro Vás bylo dobře dostupné, mohu Vám vhodné odborné zařízení, kam byste se mohla dojít osobně poradit doporučit. V tuto chvíli se mi to jeví jako nejrozumější řešení. Nemusíte se obávat, poradenské služby pro blízké osoby uživatelů, jsou bezplatné a také mohou být i anonymní, záleží na Vás.
Zatím se mějte pěkně a ozvěte se.
S pozdravem M.K.