vliv drog na vybavování z podvědomí
Karlík
Dobrý den, chtěl bych se vás zeptat, prvně se zeptám obecně. Máte nějaké zkušenosti nebo znalosti s psychoterapiemi, jako jsou regrese, psychoanalýza a hypnóza? Respektive s tím jak při nich můžou pomoct některé drogy, myslím s vybavováním minulých zážitků z vlastního podvědomí, vybavování minulých životů atd.?? Potřeboval bych v této oblasti poradit, jaké látky jsou pro usnadnění vybavování a poznání vlastního podvědomí nejlepší? (nemyslím samozřejmě injekční drogy do toho bych nešel). Nemusíte mi říkat že drogy jsou škodlivé, to já vím, ale v tomhle případě jsem ochotný podstoupit i nějaké to riziko, protože je to asi jediná možnost, jak se můžu svých problémů (fóbie a porucha osobnosti) zbavit. U většiny lidí tyhle techniky prý fungují i bez drog, ale u mně ne, protože mám zřejmě nějaký podvědomý blok který brání tomu, abych se dostatečně uvolnil a dostal do hypnózy. Takže potřebuji najít nějaký prostředek k tomu, abych se dostal do hlubší relaxace a do vlastního podvědomí. Poradíte co je nejlepší, nebo víte někoho kdo se tímhle zabývá? Ať už doktor nebo lidový léčitel šaman atd...?
Kdyžtak můžete psát na mail, aby to nevypadalo, že někoho nabádáte k braní drog. Děkuji moc za rady Karel

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Samozřejmě zkušenost s různými typy psychoterapie máme. Nicméně je psychoterapie a "psychoterapie". Psychoterapii by měl provádět člověk, který je v ní školený, tedy má psychologické či psychiatrické vzdělání a psychoterapeutický výcvik v některém z psychoterapeutických směrů a ví, jak s věcmi, které se v psychoterapii dějí, zacházet, ošetřit je a skutečně klientovi pomoci. Psychoanalýza a hypnóza patří mezi psychoterapeutické metody, ale jen v tom případě, že je provádí skutečný psychoterapeut. Pak existují různé další metody, které lze při lepší vůli nazvat jako sebepoznávácí, ale není to psychoterapie v pravém slova smyslu - to jsou věci, jako jsou regrese do minulých životů a různé podobné techniky. Lidový léčitel nebo šaman Vám může pomoci - to nevylučuji. Ale nenazývejme to prosím psychoterapií. Pokud trpíte fobiemi a poruchou osobnosti, tak bych Vám doporučila obrátit se na odbornou pomoc - tedy skutečnou psychoterapii. Zkušený psychoterapeut by Vám měl pomoci, aniž by bylo potřeba užívat nějaké drogy. Nevím, jak jste přišel na to, že máte nějaký blok, který Vám brání se dostat k některým věcem z podvědomí a také jak jste přišel na to, že by pro Vás mělo být úzdravné se k nim dostat za pomoci drog... Píšete, že se chcete dostat do hlubší relaxace a ke svému podvědomí... chcete pomoci od psychických nesnází, které prožíváte... zároveň se nebráníte užít drogy i s rizikem, které to nese. Myslím, že to je neslučitelné. Pokud trpíte nějakými psychickými problémy, s největší pravděpodobností to psychotropní látky pouze zvýrazní.Víte, ono to rozšiřování vědomí za pomoci drog může být spíš destruktivní než konstruktivní. Proto se také od užívání psychotropních látek jako LSD nebo MDMA v psychoterapii po různých experimentech upustilo, protože efekt je nevyzpytatelný a často může stav zhoršit, nikoli zlepšit. I když nechci tvrdit, že nemůže nastat i pozitivní efekt. Nicméně - pokud chcete zkušeného psychoterapeuta a průvodce, který Vám pomůže se orientovat v tom, co teď prožíváte a může s Vámi vyzkoušet a nacvičit techniky, které by Vám pomohly, tak mi napište, odkud jste a já Vám můžu někoho vhodného z kolegů doporučit. Zatím přeji hodně štěstí. A nechtějte si zbytečně komplikovat život neřízenými experimenty s drogami.