Tramal
Iva
Přítel užívá nějakou dobu Tramal, byl mu původně předepsán, pak si ho obstaral sám. Nyní má jít na odběry krve.Lze z odběrů krve zjistit přítomnost tohoto léku (opiát) a jak mu pomoci? Např. nasazením slabších léků proti bolesti?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
ano, z krve se přítomnost opiátů dá prokázat, ale běžně se tyto testy neprovádí. Netuším na jaké testy partner jde. Lék Tramal samozřejmě zle zaměnit za jiný lék, ale toto rozhodně nelze řešit touto formou po internetu. Nerozumějším řešením je konzultace s lékařem, buďto s tím, který mu lék předepisoval nebo vyhledat odborníka na závislosti, vše mu podrobně říct a dohodnout se s ním na postupném vysazování či záměně za jiný lék, bezpečnější. Z Vašeho dotazu není zřejmé, jak na celou situaci nahlíží právě partner, zda-li je ochoten na vysazení léku spolupracovat, toto je velmi důležité. Hovořili jste spolu na toto téma ?
M.K.