Prosím o radu
dudi
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jeslti by jste mi nemohla poslat odkazy na lečebny drogově závislých v moravskoslezském kraji, a případně poradit,který způsob lečby je nejvhodnější, v případě že můj bratr 19 let, užíva rok tvrde drogy (pervitin,trip,lsd,atd) chce se léčit,jeho psychika je totalně na dně a jeho fyzicky a duševní stav také,chceme mu pomoct a proto se na Vás obracíme a žádame Vás o radu...předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že chcete bratrovi pomoci a odkazy na léčebná zařízení Vám samozřejmě poslat mohu. Nicméně viděla bych v tuto chvíli asi jako nejlepší postup, pokud by se bratr vyrazil poradit do kontaktního centra pro uživatele drog. Těch je v Moravskoslezském kraji několik (níže uvádím kontakty, uvidíte, co by bylo nejdostupnější). Tam by mohl s někým z odborníků probrat situaci, ujasnit si, co by pro něj v tuto chvíli bylo nejvhodnější řešení, mohli by mu doporučit vhodný typ léčby a pomoci mu ji zprostředkovat. Vzhledem k tomu, že bratr užívá drogy cca rok, tak by bylo jistě možné uvažovat i nějakém typu ambulantní léčby, nemusí to být zrovna hned hospitalizace v léčebně, a s tím by právě mohli poradit v KC, já to těžko bez bližší znalosti situace zhodnotím takto přes internet.
Bylo by ale na místě, pokud by se bratr o léčbu a její zajištění zajímal především sám, nikoli aby léčbu zprostředkovávala rodina. Můžete ho samozřejmě do kontaktního centra doprovodit, případně si tam domluvit schůzku Vy nebo rodiče a předem probrat, co by se v dané situaci dalo dělat a jak s bratrem komunikovat, s čím mu pomoci a co již nechat na něm. Kontaktní centra poskytují i poradenství pro rodiny a blízké uživatelů drog, nikoli jen pro uživatele drog samotné. Služby jsou bezplatné a mohou být i anonymní.
Samozřejmě je možné kontaktovat i léčebná zařízení přímo a domluvit léčbu, ale předchozí poradenství o vhodném typu léčbu v rámci kontaktního centra se mi jeví jako lepší varianta než rovnou obvolávat léčebny. V KC budou mít také přehled, jak je to s volnými místy v léčebných zařízeních ve Vašem regionu, jaké jsou podmínky pro přijetí, co je nutné před nástupem do léčby vyřídit... a pod. Tak držím palce a kdybyste se chtěla na něco dalšího zeptat, tak znovu napište.
Opava, Krizové a kontaktní centrum Pod slunečníkem
Hradecká 16, Opava, 746 01
telefon: 553718487
PhDr. Alena Nyklová
http://slunecnik.wz.cz
Havířov, Centrum drogové pomoci
Kontaktní centrum
Sociální služby města Havířova
Hřbitovní 12, Havířov - Šumbark, 736 01
telefon: 596884854
Bc. Michal Fabian, DiS.
Ostrava - Vítkovice, Kontaktní centrum
o. p. s. Renarkon
Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00
telefon: 595627005, 602670789
Jaroslava Gembalová
http://www.renarkon.cz
Karviná, Kontaktní centrum Karviná
o. s. NET
Družby 1125, Karviná, 735 06
telefon: 596316808
Linda Supíková
http://www.k-centrum.net
Frýdek - Místek, Kontaktní centrum
Kontaktní centrum
o. p. s. Renarkon
Pionýrů 1757, Hotelový dům Paskov, Frýdek - Místek, 738 01
telefon: 558628444, 606694244
Mgr. Aneta Kalusová
http://www.renarkon.cz
Český Těšín, Kontaktní centrum
Občanské sdružení AVE
Ostravská 1628, Český Těšín, 737 01
telefon: 558736600
Andrea Folterová
http://www.osave.cz