Měla bych?
Moje přezdívka
Dobrý den. Kdysi jsem si pichala pernik, ale okolnosti ( netřeba vypisovat ) mě donutily s tím seknout. Po několika letech v tom zničeho nic lítám zase. Ale už bych si nepíchla. Šňupu. Trvá to zatím asi 2 měsíce. Je to ale čím dál častěji. Třeba i 5* týdně. Zajímavé na tom je, fetuju si sama. Za ty 2 měsíce jsem byla jenom jednou na stejné lodi s jiným člověkem, jinak opravdu si jedu to svý sama. Jen tak, z nudy, na rozhýbání, mívám depky - tak si dám.. Vždy to skončí u více čár, není to jak poprvé - musí být větší :) Tak nějak si uvědomuju, že to není dobré. Nechci to brát, fakt ne, jenže mi to je milé...Na dojezdech se cítím zle a špinavá, mám depky, dám si, a je to zas ok... Skončím s tím, jenže co mi potom v životě zbyde, když se sama připravím o ten můj \"hezký svět\" ? Vím že to hezký svět není, jenže ten opravdový taky ne. A taky co budu dělat když budu mít depku a nevím co všechno. Teď mám řešení, jenže když s tím skončím, jakože určitě, co pak? Přemýšlím, hodně přemýšlím o ind.terapii. Jenže,... měla bych? Potřebuju to teda? Sama se necítím nijak závislá, ale moje psychika je taková, nevím - prostě úplně někde jinde.... A taky se chci zeptat,... ty terapie - jak to je s anonymními klienty a jak se zvěřejněným jménem? Netáhlo by se to se mnou, nebude to někde napsané? Určitě tam je nějaká ochrana os. údajů viďte? :) No nic, doufám, že jsem Vás moc nenudila,... mám trošičku kecavou,... rozumíte ... Děkuji za Vaši jakoukoliv odpověď.
Mějte se hezky :)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jestliže jste již v minulosti měla potíže s pervitinem a nyní se problém opět ukázal, bylo by rozumné, o terapii nejen uvažovat, ale také ji podstoupit. Udáváte, že závislost nepociťujete, bouhužel, tu právě pociťuje málokdo a zpravidla ti, kteří tvrdí, že závislí nejsou - zpravidla bývají. Takto to hold se závislostí chodí.
Zmiňujete svou obavu se zveřejněním jména. Nevím jak jste to myslela, tato poradna je anonymní a také např.služby Kontaktních center pro uživatele nelegálních drog mohou poskytovat poradenství a jiné fromy pomoci anonymně. Pokud byste docházela např. ambulantně k nějakému lékaři - psychiatrovi, tam je zapotřebí podat o sobě základní informace, jako u běžných jiných lékařů. To samé se vztahuje pro nástup pobytové léčby ( AT na psychiatrii, terapeutické komunity ). Ale neznamená to, že pokud navštívíte nějaké odborné zařízení, bude hned někde zveřejňováno Vaše jméno. Pacienti a klienti mají svá práva, pracovníci zdravotnictví a pracovníci v sociálních službách zase své povinnosti. Lékaři, terapeuté, sociální pracovníci jsou vázáni mlčenlovostí, dodržováním etického kodexu, z úniku informací se opravdu obávat nemusíte. Pokud byste se obávala, že někdy v budoucnu by se ,,to s Vámi táhlo"...myslím, že zvládnutá závislost, není důvodem k ostychu. Rozhodně je to mnohem lepší informace pro okolí, než závislost nezvládnutá, což sama moc dobře zajisté víte, co všechno napáchá...
Možná se Vám v tuto chvíli zdá, že to není zase až tak akutní. K i.v.aplikaci jste prozatím nepřešla, současná konzumace trvá dva měsíce. Čím dříve se Vám podaří to zastavit, tím lépe pro Vás a rozhodně tím minimalizujete možné důsledky, kterých může být za nedlouho nespočet. Sama přece již musíte vědět, v jakém jste maléru. Drogy již dobře znáte, přece si nemyslíte, že to takto zůstane.
Uvedla jste Prahu. Proto bych Vám v tuto chvíli doporučila návštěvu tohoto zařízení ( kontakt níže ). Nepotřebujete žádné doporučení, nejednoduším způsob je přijít buď v úterý nebo ve čtvrtek v čase od 10.30 do 12.00 na tvz. motivační skupinu. Příchodem sem, se nijak nezavazujete, můžete se prostě jen tak přijít podívat, informovat se o možnostech pro Vás a po té se svobodně rozhodnout zda budete v programu pokračovat či nikoliv. Léčba drogové závislosti je založena především na dobrovolnosti a na spolupráci, je jen na Vás jak se rozhodnete.
Doporučila bych vše zvážit a zařízení navštívit co nejdříve. Můžete nám pak napsat, jak jste se rozhodla ( když budete samozřejmě chtít ).
Denní stacionář o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
tel : 220 803 130, 220 800 041
gsm : 605-212 175
e-mail : stacionar@sananim.cz
kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
web : www.sananim.cz ( zadat Denní stacionář DST )
Mějte se pěkně, ať se Vám daří.
S pozdarvem Markéta K.