promisuita?
Petra
Dobrý den já bych se chtěla zeptat jesli nebudete vědět... naši mi furt nadávají že nemám střídat kluky a tak jak dyby na tom záleželo jesli spím pořád s jedním nebo pokaždý s jiným... a kdyš se jich zeptám proč,tak mají takový ty kecy jako že to není slušný atd... Ale k čemu to je dobrý abych byla slušná to uš neví... Ale já sem teťka někde četla to psal odborník a mě to příde že to je nesmysl tak se chci zeptat jestli je to pravda a jak na to přišli? Ten psycholog prostě tvrdil, že kdyš někdo střídá kluky nebo holky, tak že kvůli tomu pak bude nejspíš brát drogy nebo prostě že pak na ně bude mít chuť nebo že to může spůsobit i jiný problémy (teť nemyslím nemoci protože já používám kondom). Tak by mě zajmalo jestli promiskuita ňák souvisí s tím že bych kvůli tomu pak brala drogy? Já se někdy zhulim to jo ale právě když nemám s kým spát (takže kvůli našim) jinak ne fakt.... Díky za rady Petra

Odpověděl: Jakub Minařík
Nemám žádné informace o tom, že promiskuita by vedla ke zneužívání drog, opačně to ale myslím platí spíš. Ve změněném stavu vědomí leckteré bariery padají. Nějaká rizika přece jen jsou, krom infekcí a nežádoucího otěhotnění. Existuje třeba alergie na sperma, která brání otěhotnění, pokud se s fakulty pamatuji, promiskuitní ženy bývali ve vyšším riziku, spousta drobných infekcí typu chlamydie, ... Riziko také stoupá s promiskuitou. Lecos z toho se dá zvládnout prezervativem, ten používáte. Asi bych o tom prohodil spíše pár slov s gynekologem. P.s. Je skvělé, že používáte pravidelně prezervativ. Fakt mě to docela těší - potkávám se se spoustou lidí (pacientů, i známých), kteří prezervativ nepoužívají ani když jsou promiskuitní. Takže pochvala. Kdyby byly další dotazy, napište. :-)