absces
xxx
Dobrý den, příležitostně užívám pervitin - nitrožilně. Asi před dvěma týdny se něco pokazilo při aplikaci a vznikl absces....Nebolí, trochu se i zmenšil, nemám žádné obtiže,které se popisují... Je možné, že se vstřebá? Za jak dlouho? V případě lékařského zákroku - při velikosti cca 1 cm - budou stačit antibiotika nebo bude nutné naříznutí? Jaké je pro mě riziko (např. otrava krve atd) Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud je takhle veliký, zmenšuje se a nemáte jiné obtíže, mohl by se vstřebat bez dalšího zákroku - i když - doporučení jako lékaře zní - běžte na chirurgii - přece jen jsem to neviděl, nevím kde ho máte, ... Pokud na chirurgii nepůjdete - tak hlavně abscese nemasírujte, mohl by prasknout dovnitř - a to bývá dosti průšvih - kdyby se to stalo tak na chirurgii běžte OKAMŽITĚ. Kdyby se na něm začala dělat červená čepička, běžte na chirurgii taky, praskne ven, na chirurgii se postarají o to, aby se správně zavřel a neobnovil se a nebo vám tam nevznikla pštěl ze které poteče hnis stále. Jinak vstřebat by se absces měl vstřebat v horizontu týdnů.