Parafernálie, doklady-dva problémy
altana
Zdravím, ráda bych znala odpověď na dvě věci. Vím, že spoluužívání parafernálií je rizikové - bohužel jsem je párkrát sdílela. V čem přesně spočívá riziko? Lžíci - společnou - jsem před vlastním použitím opálila, rozdělávačka, kterou jsem sdílela nějaký čas předtím, byla sterilní. Je tu nebezpečí? A druhý dotaz - můj přítel je závislý skoto dvacet let, bydlí na squatu, léčbu donedávna negoval. Chci ale začít abstinovat a tak jsem přesvědčila i jeho. Problém je, že nemá doklady...Navíc pochází ze Slovenska a je hledaný pro dluhy. Existuje zařízení, kam by ho přijali bez dokladů? A když (nejspíš) ne - jak máme postupovat při žádosti o jejich obnovení (úřad v místě pobytu nebo narození?,přítomnost členů rodiny kvůli totožnosti? atd.). Děkuji za včasně vyřízení, nerada bych propásla šanci.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
co se týče parafernálií - vždycky je větší jistota mít je vlastní a čisté. Sterilizace nemusí být dokonalá, nevíte přesně, co s nimi druhý prováděl. Několikrát to může být v pohodě a pak jednou ne. Pokud jde o sdílení s přítelem, je třeba dávat pozor i na další věci, hlavně na nechráněný sex. Je to sice z jiného soudku, ale často se zapomíná, že můžete mít jehly sebečistější a takhle se nakazíte stejně jednoduše...Ohledně dokladů Vašeho přítele - dost těžko ho řpijmou úplně bez dokladů, měl by mít alespoň náhradní doklad. Doporučovala bych Vám dovést ho do nejbližšího Káčka, kde Vám pomůžou celou situaci vyřešit. Nechte ale iniciativu hlavně na něm, pokud ho do léčby dotlačíte silou, stejně tam nezůstane.