Je pravda, že marihuana je méně rizikovější droga, než alkohol?
ajnos.sonja
Zaslechla jsem, že marihuana je méně rizikovější droga, než alkohol, je to tak? A v čem, ve vytvoření závislosti?

Odpověděl: Jakub Minařík
Já myslím, že spíše jsou ta rizika jiná. Možná je méně pravděpodobná závislost, je méně agresivita při intoxikaci - naopak je zas větší riziko psychických poškození. Užívání drog je společenská záležitost - alkohol člověk užívá v prostředí, kde jsou jiné drogy relativně méně dostupné - u marihuany jako nelegální drogy je ta dostupnost jiných drog vyšší - to zvyšuje riziko. Bylo by toho ještě více, ale co vnímám jako nejvýznamější v téhle debatě:
Většina lidí pije a současně hulí. To, že by někdo jen hulil, je vyjiměčné a kombinace s sebou nese vždycky vyšší riziko. Takže - tuhle debatu vnímám spíš jako teoretickou. Možná, kdyby někdo opravdu alkohol vůbec nepil a jen kouřil marihuanu - asi by na tom byl lépe, než člověk který intenzivně pije. Za tu poslední větu bych ale ruku do ohně nedal. Rozhodně je lepší drogy nebrat. A to se týká myslím i alkoholu. :-)