16 letá narkomanka
iva
Dobrý den mám kamarádu jejíž neplnoletá dcera je na pervitinu. Pokud se někdy zastaví doma , zůstávají po ní pouze injekční stříkačky. Přebývá různě po bytech lidí stejných zájmů... Byla už v diagnostickém zařízení, ale teď na veškeré domluvy nereaguje. Kamarádka neví co s ní. Existuje nějaké pobytové zařízení, kde může být proti své vůli? po dobrém ji nikam nedostanou. Nebo je nějaká možnost jak jí pomoci?
Děkuji za radu Iva

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Ivo,
bylo by asi nejvhodnější kdyby Vaše kamarádka navštívila nějakou poradnu přímo určenou pro rodiče nebo Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam využila bezplatných poradenských služeb pro rodin.přískušníky. Lze i anonymně.
Tím, že je dcera nezletilá, s tím souvisí samozřejmě i další úskalí a během osobního kontaktu by měla mnohem více prostoru její situaci více rozrebrat a poradit se jak vhodně a účinně pokračovat dále. Bohužel tato forma poradenství má své omezené možnosti a vzhledem se složitosti se mi toto jeví jako nejrozumější možné řešení.
Napište odkud kamarádka je, jaká města by pro ni připadala v úvahu, vhodné kontakty Vám rádi vyhledáme a doporučíme.
Zatím se mějte pěkně a napište.
S pozdravem M.K.