Jde to?
ichbinich
Dobrý den, chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s postupným vysazováním pervitinu. Užívala jsem ho denně (až 1g i.v.), pak jsem zkoušela zcela vysadit, ale vydržela jsem maxmálně necelé dva měsíce. Teď se snažím sestavit si jakýsi odvykací \"plán\" - beru jednou za čtrnáct dní. Pervitin si dělím do menších dávek a chtěla bych omezovat jejich počet i frekvenci. Zároveň pomalu přejít na šňupání místo jehly. Myslíte, že se touto metodou dá zbavit závislosti? Chtěla bych přestat, ale ze dne na den je to zatím nepředstavitelné. Díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
velice oceňuji Vaši snahu konzumaci omezit, ale popravdě řečeno, obávám se, že pokud se Vám postupné vysazení podaří, s největší pravděpodobností se Vám nepodaří problém závislost ,,jako takovou" - vyřešit zcela. V praxi to vypadá tak, že osoby, které se o abstinenci pokusí sami, ji nedokáží udžet trvale. Ke konzumacím se opakovaně ( ve velké většině případů ) vrací či závislost na drogách zcela nevědomě vymění za závislost jinou ( např. za alkohol či léky ) nebo přejdou na jinou psychotropní látku, která je v tu chvíli přijatelnější.
Doporučila bych vám vyhledat odbornou pomoc a vše co se závislosti týká řešit s pomocí. Je to mnohem snažší a především účinější. Pokud byste měla zájem o nějaké vhodné kontakty, napište, rádi Vám jej vyhledáme a doporučíme. Postačí napsat města, která jsou Vám dobře dostupná.
P.S. při léčbě závislostí je především nutné pochopit princip svoji vlastní závislosti, rozklíčit za jakých okolností je droga užívána, co konzumacím předcházelo atd. Je to proces, který není jednoduchý, ale není to nic nemožného. Plno lidí se z drog dostalo a dnes je to pro ně dávno zapomenutá minulost, můžete i Vy k nim patřit, záleží to jen na Vás.
Zkuste to zvážit.
Mějte se pěkně a ozvěte se.
S pozdravem M.K.