nahlásit nebo nenahlásit
V***k
znám člověka co prodává pervitin do teď mi to tak nevadilo ale viděl jsem jak prodal nebo dal něco nevim kolik dvoum klukům kterým bylo pod 18let. Sám jsem uživatelem a nejraději bych ho šel za tohle udat,jenže se bojím že pak budu mít navíc starosti s policii a chodit na výslechy atd... S prominutím mě tohle se.e proč to podává takhle mladejm?ale teď sám nevím co dělat,nechat ho pokračovat aŤ ničí další mladý nebo nenechat a mít tím pádem starosti navíc?jde to nahlásit anonymně? děkuju za radu.....

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
podnět k prošetření můžete podat např. i anonymní písemnou formou, a to na místně příslušné Státní zastupitelství a nebo Policii ČR. Tyto orgány jsou ze zákona povinny zajistit šetření i anonymních podnětů. V takovém případě však nebudete informován, v jaké fázi se šetření nachází a nakolik se jím Policie ČR zabývá. V podnětu je samozřejmě potřeba uvést podrobný popis trestného činu a co nejvíce konkrétních skutečností.
Pokud byste potřeboval věc konzultovat s právníkem, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O., která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete na strákách www.asociace.org
Hodně štěstí.