semená hawai rose
vic
Dobrý deň, chcel by som sa Vás spýtať, či by som mohol mať nejaké problémy so zákonom kvoli tomu, že som objednával semená hawajskej ruže z jednej českej internetovej stránky- botanic.cz Objednával som ich čisto zo zberateľským zámerom, zbieram rozne semiačka z rastlín a semená hawajskej ruže sú pekné na pohľad. Predtým by ma ani nenapadlo pýtať sa takúto vec, ale čítal som si sekciu odpovede a otázky, kde píšete, že pestovanie hawajskej ruže by mohlo byť trestné. Ružu som ale nikdy nepestoval, iba som objednal semená. Bolo to približne pred rokom. Myslíte, že by to mohlo byť trestné?Ďakuejm Vám za odpoveď na moju asi trocha prihlúplu otázku.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
hlavní účinnou látkou semen havajské růže je amid kyseliny lysergové, což je halucinogen + další halucinogeny a v semenech se vyskyují v poměrně vysoké koncentraci. Obávám se, že tyto látky budou na seznamu omamných a psychotropních látek, takže na ně zákon jistě bude pamatovat a zvláště co se týče distribuce přes státní hranice by to mohl být problém.
Ohledně kvalifikované a podrobné odpovědí týkající se právních aspektů vámi popsané situace bych vám doporučila obrátit se na Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Kontakt najdete na www.asociace.org
Jinak další info k havajské růži si můžete přečíst zde:
http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3rarn.html